Izvēlne
arrow left uz ziņām

eTwinning minikonferencē diskutē par spēļu izmantošanu un prezentē projektu idejas Minecraft izmantošanai mācību procesā

28/03/2018  |  Notikumi
eTwinning minikonferencē diskutē par spēļu izmantošanu un prezentē projektu idejas Minecraft izmantošanai mācību procesā

23.martā, eTwinning mācību ietvaros, Microsoft Latvia birojā Rīgā norisinājās minikonference “Spēļu izmantošana skolā un mācību projektos”.

Pasākuma pirmajā daļa pieredzējuši “Quo Tu domā” debatētāji TEDxRiga līdzdibinātāja un vadītāja Pāvila Jurjāna vadībā meklēja argumentus, kāpēc spēļu izmantošana mācību procesā ir/ nav vajadzīga. Aizstāvības puse kā svarīgākos ieguvumus spēļu izmantošanā minēja skolēnu digitālo un sadarbības prasmju uzlabošanu, mācību procesa dažādošanu un konkurences veicināšanu. Opozīcijas puses svarīgākais pretarguments, savukārt bija spēļu atkarības un veselības problēmas, ko varētu radīt ilgstoša datorspēļu spēlēšana. Arī skolotāju viedoklis šajā jautājumā nebija vienlīdzīgs – kaut arī lielākā daļa atbalsta spēļu, tostarp gan datorspēļu, gan galda spēļu izmantošanu mācību procesā, skolotāji aicina izvērtēt katras spēles kvalitāti un iespējamos ieguvumus.

Pasākuma otrajā daļā skolotāji no 12 skolām prezentēja idejas Minecraft ieviešanai mācību procesā, kuras attīstīja eTwinning mācībās. Trīs dienu garumā skolotāji praktiskās nodarbībās izmēģināja gan pašu spēli, gan centās rast risinājumus, kā spēli integrēt savās mācību stundās.

Projektu idejas ir visdažādākās – uztura piramīdu būvēšana, lai veicinātu veselīgu dzīvesveidu (Kalsnavas pamatskola, Vecpiebalgas vidusskola), sava novada vēstures iepazīšana, pētot teikas un Minecraft vidē būvējot pilskalnus (Kaunatas vidusskola, Dagdas vidusskola), pasaku pasaules veidošana, lai radošā veidā mācītos A. Brigaderes “Sprīdīti” (Ventspils 3.vidusskola, Grundzāles pamatskola) un labirinta spēle, kurā skolēni risinās latviešu valodas un matemātikas uzdevumus (Limbažu novada ģimnāzija, Allažu pamatskola).

Projektu idejas klātienē vērtēja eTwinning komanda, Minecraft nodarbību vadītāji, kā arī Microsoft Latvia pārstāvji. Par radošākajām un interesantākajām atzina 3 projektu idejas:

  • 1. vieta: Alūksnes Bērnu un jauniešu centra un Ziemeru pamatskolas projekts “Z dienās apkārt pasaulei”
  • 2. vieta Allažu pamatskolas un Limbažu novada ģimnāzijas projekts “Minecraft labirints”
  • 3. vieta: Ventspils 3.vidusskolas un Grundzāles pamatskolas projekts “Minecraft spēle “Sprīdītis dodas pasaulē””

Šie skolotāji saņem Minecraft licences 1 gadam, kā arī tika apbalvoti ar Microsoft Inovatīvā Skolotāja statusu.

Alūksnes Bērnu un jauniešu centra un Ziemeru pamatskolas skolēni projektā “Z dienās apkārt pasaulei” uzlabos savas svešvalodu zināšanas un sadarbības prasmes. Plānots, ka katras skolas skolēni otrai skolai Minecraft vidē izveido “pasauli”, kurā būvēs uzdevumus par dažādām valstīm. Valstu nosaukumus neminēs, bet ar objektiem un valodai raksturīgo, piemēram, izveidos Ēģiptes piramīdu, Eifeļa torni vai uzrakstu japāņu valodā. Otra skolas skolēni pēc uzdevuma saņemšanas mēģinās valstis atminēt, pēc tam veidos kultūrvēstures objektus, kas raksturīgi šai valstij, svešvalodā sagatavos stāstījumu par valsti, ko videokonferencē eTwinning projekta sadarbības vidē TwinSpace prezentēs otrai skolai.

Skatīt galeriju
Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot www.etwinning.lv, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai saskaņā ar mūsu privātuma politiku.