Starptautiskās mācībās Jūrmalā skolotāji eksperimentē un veido eTwinning projektus

Printer-friendly version
Otrdiena, 20.jūnijs, 2017
Kā fizikas, ķīmijas un bioloģijas stundas padarīt interesantas un kā aizraut skolēnus apgūt sarežģītās dabaszinātņu tēmas?  Lai risinātu šo problēmu un iedvesmotu skolotājus jauniem sadarbības projektiem, no 15.līdz 18.jūnijam Jūrmalā eTwinning organizēja starptautiskas mācībās, kurās Edītes Sarvas un Raivja Paula vadībā trīs dienas aktīvi strādāja 30 dabaszinātņu un ar tām saistīto priekšmetu skolotāji no Latvijas, Lietuvas, Čehijas, Slovākijas, Vācijas, Kipras, Ukrainas un Polijas. 
 
Uzmetot aci mācību programmai, varētu likties, ka tāda spēlēšanās vien paredzēta – zinātnes tirgus, eksperimenti un pat zinātnes safari. Nebūt nē! Zem katras no aktivitātēm slēpjas rūpīgi plānots darbs ar noteiktu mērķi. Pirmajās dienas zinātnisko eksperimentu aktivitātēs skolotāji mēģināja žonglēt ar bumbām, risināt uzdevumus par ūdens tilpumu mērīšanu, veidoja Da Vinči tiltus, kā arī lodīšu amerikāņu kalniņus. Šīs metodes ne tikai palīdzes mācību stundās, bet arī ļāva skolotājiem iepazīt vienam otru un izprast grupu darba specifiku.
 
Otrajā mācību dienā “zinātnes laboratorijā” skolotāji cītīgi pētīja eTwinning dabaszinātņu projektu piemērus, vērtējot tos pēc kritērijiem, kā arī atbilstoši savām interesēm un projekta iecerēm veidoja projekta komandas, lai vēlāk sāktu plānot savus eTwinning projektus. “Zinātnes safari” bija izaicinājums ne tikai fiziskā, bet arī tehnoloģiskā jomā – 1,5h laikā skolotājiem bija jāapmeklē dažādi punkti, kas bija izvietoti dažādās Jūrmalas vietās. Tajos bija sagatavoti dažādi uzdevumi, kuri bija jāatrisina, jānofilmē/ jānofotografē un jāievieto pasākuma TwinSpace vietnē. 
 
Trešā diena veltīta eTwinning projekta plānošanai “kādas metodes labāk izmantot, lai projekts būtu jēgpilns? Kā iesaistīt skolēnus? Kā projektu integrēt mācību saturā un kā projektā iesaistīt arī citus savas skolas skolotājus?” šādi nebeidzami jautājumi nodarbināja skolotāju prātus. Rezultātā mācībās uzsākti 8 eTwinning projekti – gan par zinātnes eksperimentiem, upju pētīšanu, zinātnes laboratoriju un termodinamiku. 
 
Noslēgumā skolotājiem kopā ar zinošu dabas pētnieku bija iespēja doties pētnieciskā ekskursijā pa Ķemeru purvu. Ceram, ka mācības iedvesmoja un skolotāji mājup dosies ar radošām idejām nākamajam mācību gadam!
 
Galerija: