Izvēlne
arrow left uz ziņām

Skolotāji pilnveido savas argumentācijas prasmes

29/11/2017  |  Notikumi
Skolotāji pilnveido savas argumentācijas prasmes

Novembra pēdējā nedēļas nogalē Latvijas eTwinning vēstnieki un pieredzējuši projektu veicēji pulcējās Jūrmalā, lai pilnveidotu savas argumentācijas prasmes, kritisko domāšanu, ka arī iepazītu ķermeņa valodas specifiku.

Argumentācijas un kritiskās domāšanas darbnīcas vadīja pieredzējis debatētājs, nevalstiskās organizācijas “QUO tu domā?” vadītājs Mārtiņš Vaivars. Viņš ne tikai dalījās pieredzē debašu organizēšanā, bet arī deva praktiskus vingrinājumus mācību dalībniekiem.

Skolotāji mācījās izprast jēdzienu ”arguments” un tā nozīmi diskusijas laikā, kā arī apguva veiksmīgas argumentācijas pamatprincipus un apzināja izplatītākās argumentācijas problēmas (atbilstības kļūdas, atsauce uz tradīciju, atsauce uz neatbilstošu autoritāti u.tml.) Katrs dalībnieks saņēma informatīvu plakātu ar “Loģikas kļūdu” apkopojumu. Elektroniski tas apskatāms šeit.

Lai veicinātu kritisko domāšanu, nodarbību vadītājs Mārtiņš Vaivars iepazīstināja dalībniekus ar metodēm, kuras viegli praktizēt, vērojot apkārtējo cilvēku runas manieri, īpaši politisko diskusiju procesā. Uzsvars nodarbībās likts uz praktiskiem treniņiem, tāpēc lielāko daļu laika skolotāji pavadīja debatējot, būvējot argumentus un mācoties pamatoti atspēkot kolēģu teikto. Dalībnieki debatēja par dažādām “skaļām” tēmām, piemēram, eitanāzija, viendzimuma laulības, mājasdarbu atcelšana u.tml. Bieži mācību dalībniekiem izaicinājums bija veikt uzdevumu un sagatavot kvalitatīvu pamatojumu, nevis izteikt personisko viedokli.

Nodarbību vadītājs Mārtiņš Vaivars atzina, ka tā argumentācija prasme, kas jāattīsta pakāpeniski: “Labas debates raksturo šādi aspekti: skaidrs fokuss un tēma, skaidri noteikumi, visu pušu iesaiste, argumenti un cieņa. Runājot publiski, noteikti jāsaprot, kas ir mērķauditorija un uzstāšanās mērķis.”

Nodarbību noslēdzošajā dienā nodarbību vadīja starptautiski atzīts iluzionists Valdemārs Weiss, kurš mudināja skolotājus vairāk uzmanību pievērst neverbālajai komunikācijai – ko par sarunu biedru liecina viņa stāja, acis, sejas izteiksme. Viņš arī dalījās pieredzē, kā spēja lasīt cilvēka ķermeņa valodu palīdz burvju mākslinieka darbā. Dalībnieki bija pārsteigti par hipnozes pamatelementiem.

Mācību dalībnieki savā vērtējumā par trim Jūrmalā pavadītajām dienām norāda: “Iespēja ne tikai iegūt jaunu informāciju un trenēt iemaņas ar apmācību saistītajās jomās, bet arī iespēja iepazīties ar citu skolu pārstāvjiem un veidot idejas nākotnes sadarbībai un projektiem. Ideāli sabalansēts mācību un brīvais laiks.”