Izvēlne
arrow left uz ziņām

Skolotāji seminārā Armēnijā uzsāk sadarbības projektus

04/10/2017  |  Pieredzes stāsti
Skolotāji seminārā Armēnijā uzsāk sadarbības projektus

Septembra beigās divas Latvijas skolotājas un eTwinning pārstāve piedalījās eTwinning seminārā dažādu priekšmetu skolotājiem Armēnijā, kur skolotāji no Lietuvas, Austrijas, Kipras, Francijas, Polijas, Slovākijas, Čehijas Republikas, Vācijas, Gruzijas un Armēnijas uzsāka eTwinning sadarbības projektus.

“Flipped classroom” jeb “apgrieztās klases” princips

Semināra gaitā skolotājiem tika atgādināta “apgrieztās klases” mācīšanās pieeja. Tā paredz, ka mājasdarbi un klases darbi tiek samainīti vietām. Teoriju skolēni apgūst mājās, skatoties video un citus tiešsaistes mācību materiālus, paralēli konsultējoties tiešsaistē ar skolotāju un klasesbiedriem. Turklāt skolā ierastais princips – skolotājs stāsta, un es pierakstu – tiek aizstāts ar skolēnu grupu darbu un uzdevumu pildīšanu kopā. Skolotāja loma ir uzraudzīt procesu no malas, būt mentoram. Šajā metodē ļoti svarīga loma ir tehnoloģijām, kas dod iespēju radīt labus mācību materiālus, efektīvi sadarboties un mācīties.

Projektā pētīs veikalu skatlogus

Jelgavas Mākslas skola uzsāka kopīgu sadarbības projektu ar izglītības iestādēm no Vācijas, Francijas un Armēnijas, un tā mērķis ir pilsētas skatlogu iepazīšana un salīdzināšana ar citām valstīm. “Bieži vien ikdienas steigā paskrienam garām tik ierastai lietai kā veikalu skatlogi, bet šī būs tā reize, kad Jelgavas Mākslas skolas skolēni varēs apskatīt savas pilsētas skatlogus, kā arī izvērtēt no Francijas, Vācijas un Armēnijas skolām atsūtītos skatlogu fotoattēlus, kopīgi izdarot secinājumus. Projekts norisināsies eTwinning platformā, ļaujot izmantot pieejamās modernās tehnoloģijas, lai apmainītos ar informāciju un veicinātu ciešāku sadarbību,” stāsta skolotāja Anete Aizsilniece-Kreicberga. Katras valsts skolēni pētīs viena apģērbu, bērnu preču, pārtikas veikala skatlogu, kā arī kafejnīcas vai restorāna skatlogu. Projektā piedalīsies jaunieši vecumā no 14 līdz 16 gadiem. “Izvēlējāmies tieši skatlogus, jo šis resurss ir pieejams katrā valstī un tas ļauj runāt ne vien par mākslu, bet arī, piemēram, par ekonomiku un preču izvietošanu, kā arī uzlabot angļu valodas zināšanas, jo pārējās projektā iesaistītās izglītības iestādes nav mākslas skolas,” norāda A.Aizsilniece-Kreicberga.

Starptautiskās pasakas eTwinning projektā

Savukārt Saulkrastu vidusskolas skolotāja Inese Ābola kopā ar skolotājiem no Armēnijas, Polijas un Kipras līdz martam īstenos projektu “International Fairy Tales” – Starptautiskās pasakas. Katras valsts 6 – 12 gadīgie bērni citām valstīm prezentēs savas valsts pasaku. Citas valstis savukārt sagatavos pasakas iestudējumu. Tiks izveidota arī pasaku tēlu vārdnīca. Projekta galvenie mērķi ir attīstīt komunikācijas prasmes un radošumu, uzlabot savas angļu valodas zināšanas un IKT prasmi.

eTwinning atbalsta skolotāju un skolēnu virtuālo sadarbību, taču ir svarīgi arī personīgie reālie kontakti, izpratne par to, ka skolotāja darba izaicinājumi ir līdzīgi dažādās valstīs.

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot www.etwinning.lv, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai saskaņā ar mūsu privātuma politiku.