Izvēlne
arrow left uz ziņām

Vairāk nekā 500 skolotāju eTwinning Eiropas konferencē Maltā mācās par iekļaušanu

01/11/2017  |  Notikumi
Vairāk nekā 500 skolotāju eTwinning Eiropas konferencē Maltā mācās par iekļaušanu

Katru rudeni kādā no Eiropas valstīm pulcējas simtiem eTwinning skolu sadarbības projektu īstenotāju, lai apbalvotu labākos Eiropas projektus, kā arī kopīgi diskutētu par nozīmīgām izglītības aktualitātēm. Šogad Eiropas konference norisinājās Maltā un tās galvenā tēma bija iekļaujošā izglītība eTwinning kontekstā.

Latviju konferencē pārstāvēja konkursa “Nacionālā eTwinning balva 2017” finālisti, eTwinning vēstnieki, Nacionālā atbalsta dienesta komanda, kā arī Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pārstāvis. Trīs dienu garumā konferences dalībniekiem bija iespēja piedalīties radošajās darbnīcās, satikt projektu īstenotājus, izglītības jomas profesionāļus, ekspertus un lēmuma pieņēmējus, lai kopīgi diskutētu par eTwinning pienesumu iekļaujošās izglītības veicināšanā.

eTwinning – iespēja sadarboties un apgūt jaunas prasmes

Izglītības un zinātnes ministra padomnieks IKT un projektu jautājumos Ainārs Sviklis komentē: “eTwinning ikgadējās starptautiskās konferences dod lielisku iespēju tās dalībniekiem ne tikai iegūt vērtīgu informāciju par konferences aktuālo tēmu, piedaloties tematiskās darba grupās un klausoties pieredzējušus un zinošus lektorus plenārsēdēs, bet arī dibināt kontaktus un pārrunāt pieredzi neformālās tikšanās. Vienlaicīgi tā ir iespēja valstu, arī Latvijas pārstāvjiem vērtēt un izvirzīt jaunus mērķus un uzdevumus turpmākajam eTwinning darbības posmam. Ir gandarījums, ka joprojām eTwinning popularitāte Latvijā ir viena no augstākajām Eiropā. Tas noteikti ir Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras kā šīs aktivitātes koordinējošās institūcijas darbinieku mērķtiecīgas darbības rezultāts. Es aicinātu ikvienu pedagogu iesaistīties eTwinning, jo tā ir lieliska sadarbības platforma šodien tik nepieciešamo caurviju prasmju veidošanai.”

Skolēns izglītības centrā, vienādas iespējas visiem

Konferencē izcilu iekļaušanas piemēru demonstrēja Babingtonas akadēmijas (Babington Academy) pārstāvis Marks Penfolds (Mark Penfold). Šīs skolas skolēnu nacionālais sastāvs ir ļoti raibs, liela daļa pat nerunā angļu valodā, bet skolēni mācās kopā ar citiem, nevis tiek nodalīti atsevišķās klasēs, kā tas mēdz notikt citur Eiropā. Pendolfs norāda, ka “aktivitātes nav iekļaušana, bet gan pašam skolotājiem ir jābūt iekļaujošam, jāmeklē veidi, kā stundā iekļaut visus skolēnus.” Viņš savās stundās izmanto daudz vizuālos materiālus, kā arī sarežģītais mācību saturs ir sadalīts mazākās daļās. “Svarīgi ir nepārtraukti sekot līdzi, cik daudz skolēni ir sapratuši. Ja tikai stundas beigās secināsi, ka skolēni neko nav sapratuši, tu zaudēsi veselu stundu. Tā vietā pēc pāris minūšu darba pārliecinies, ko skolēni ir iemācījušies. Ja viņi nav sapratuši, tu būsi zaudējis tikai pāris minūtes.”

Iekļaušana arī labākajos Eiropas projektos

Konferences pirmās dienas noslēgumā eTwinning Centrālais atbalsta dienests apbalvoja eTwinning Eiropas balvas ieguvējus. Uzvarētājs vecuma kategorijā 12 līdz 15 gadi ir projekts “Migrants and Refugees”, kurā skolēni no Francijas, Vācijas un Nīderlandes pētīja imigrācijas ceļus un iemeslus. Starp uzvarētājiem bija arī projekts “Green Missions” (Britu padomes pasniegtā angļu valodas balva), kurā piedalījās Daugavpils Saskaņas pamatskolas komanda. Viņi šī gada novembrī viesosies Apvienotās Karalistes vēstniecībā Latvijā, kur saņems iegūto balvu.

Visi Eiropas balvu ieguvušie projekti

Iekļaušana caur neformālo izglītību, kultūru un citām aktivitātēm

Viena no interesantākajām konferences daļām bija dalība radošajās darbnīcās. Skolotāji mācībās par neformālās izglītības metodēm, tiešsaistes rīkiem projektu organizēšanai, kā arī iepazinās ar citu projektu īstenotāju pieredzi. Latvijas eTwinning vēstnieces Edītes Sarvas vadītajā radošajā darbnīcā “Online pedagogical methods for successful eTwinning projects”, kurā skolotāji iepazinās ar dažādām metodēm, kuras izmantot veiksmīgai projektu īstenošanai. Izglītības vadības pārstāvji nodarbībās guva plašāku ieskatu par eTwinning lomu kompetenču izglītībā.

Latvijas skolotāji atzina, ka konference ir ne tikai jaunu zināšanu iegūšana, bet tā arī iedvesmo turpināt veidot eTwinning projektus.