Jau pagājušajā gadā pandēmijas laikā radās nepieciešamība mācību procesu organizēt attālināti, tāpēc arī dabas zinātņu un matemātikas priekšmetu skolotājiem nācās daudzus praktiskos eksperimentus un laboratorijas darbus pārcelt tiešsaistē. Lai palīdzētu skolotājiem radīt jēgpilnus un attālināti pildāmus uzdevumus, jau otro reizi organizējām eTwinning mācības “Laboratorijas darbi bez laboratorijas”, kuras uzticējām vadīt zinošajiem pedagogiem – Edgaram Bajarunam un Andrim Jenertam.
Trīs dienu mācībās skolotāju uzdevums bija izveidot praktiskus laboratorijas darbus un iekļaut tos eTwinning projektos. Skolotāji aplūkoja (un praktiski izmēģināja) dažādus laboratorijas darbu rīkus, dalījās savā pieredzē rīku izmantošanā, kā arī paši iejutās skolēnu ādā – gatavojot uzdevumus un pēc tam paši tos izmēģinot. Izpildīt citu priekšmetu skolotāju sagatavotos laboratorijas darbus nemaz nebija tik vienkārši, bet klātesošie skolotāji ar šo aicinājumu veiksmīgi tika galā.
Papildus tehniskām un tehnoloģijām prasmēm laboratorijas darbu sagatavošanā, skolotāji apguva arī darbu gatavošanas metodoloģisko pusi, lai darbus varētu veiksmīgi sasaistīt ar mācību standartu un iekļaut mācību plānā.
Lūk, daži noderīgi rīki laboratorijas darbu veidošanai, kuri noderēs ikvienam dabaszinātņu un matemātikas skolotājam:
Noslēdzošajā pedagogi apguva eTwinning portālu iespējas, kā arī astoņas skolotāju komandas reģistrēja un uzsāka jaunus eTwinning projektus, kuros integrēt apkopotās laboratorijas darbu idejas. Reģistrēti projekti par skaņu, troksni fizikā, bāzēm un skābēm bioloģijā, daļu apguvi matemātikā, kā arī par upes bioloģisko daudzveidību un ūdens kvalitāti simulācijā un realitātē. Ceram, ka arī skolēni novērtēs skolotāju sagatavotos darbu un arī paši aktīvi iesaistīties projektu īstenošanā.