Izvēlne
Atgriezties uz ziņām uz ziņām

2023. gada pavasara kampaņa – Inovāciju ieviešana klasē ar eTwinning

13/03/2023  |  Notikumi
Elektriska spuldzīte uz tumša galda
Johannes Plenio

eTwinning dalībniekiem iepazīstot šī gada tēmu, kas saistīta ar inovāciju un izglītību, pavasara kampaņa ietvers eTwinning dalībniekiem domātas aktivitātes un vebinārus, kuru pamatā ir četri pīlāri saistībā ar plašāku inovācijas un izglītības tēmu un to, kā ar eTwinning ieviest inovāciju skolās.

Kampaņa norisināsies no 1. marta līdz 7. aprīlim, un eTwinning dalībnieki tiks aicināti pārdomāt šo tēmu, piedaloties vairākās tiešsaistes aktivitātēs. Dalībniekiem tiks arī piedāvāti iedvesmojoši resursi par to, kā veicināt sinerģiju starp izglītību un inovāciju.

Kampaņa “Inovāciju ieviešana klasē ar eTwinning”

Kampaņa ietvers skolēnu un skolotāju labbūtības veicināšanu, piedāvājot dažādus digitālos rīkus un mākslīgo intelektu izmantošanai klasē, kā arī nosakot prioritāti iekļaujošai izglītībai. Inovācijai nav jābūt vērstai tikai uz digitālajiem rīkiem, bet drīzāk jāsniedz skolēniem lielākas iespējas rīkoties klasē, lai aizstāvētu un ņemtu vērā savas vajadzības, kas saistītas ar izglītību un labbūtību. Visas aktivitātes iekļaus šādas apakštēmas:

  • sociālā inovācija skolā,
  • garīgā un emocionālā labbūtība skolās,
  • pedagoģiskā inovācija,
  • mākslīgais intelekts.

European School Education platformas jaunajā kampaņas  grupā dalībnieki atradīs interaktīvu grāmatplauktu, kurā viņi varēs brīvi izvēlēties dažādas aktivitātes, rakstus un iedvesmojošus materiālus par minētajām apakštēmām. Visā kampaņas norises laikā dalībnieki varēs arī piedalīties vairākos vebināros par tādām tēmām kā labbūtība vai mākslīgais intelekts un uzzināt, kā cīnīties ar dezinformāciju.

Dalībniekiem tiks arī lūgts atklāt, kā viņi klasē ievieš inovācijas un kā risina kampaņas dažādās apakštēmas, sociālajos tīklos izmantojot mirkļbirku #eTw4Innovation. Tas ļaus dalībniekiem arī piekļūt noderīgiem citu dalībnieku resursiem.

Vebināri

Skola kā vieta, kur risināt aktuālas problēmas digitālajā laikmetā: dezinformācijas apkarošana un digitālās pratības veicināšana

Šajā vebinārā tiks pētīts, kā izglītība var dot iespēju jauniešiem izdarīt apzinātu izvēli mūsu digitālajā laikmetā. Tajā galvenā uzmanība tiks pievērsta noturības veidošanai pret dezinformāciju un digitālās pratības veicināšanai pamatizglītībā un vidējā izglītībā.

Sesijā tiks prezentētas vadlīnijas skolotājiem un pedagogiem par dezinformācijas apkarošanu un digitālās pratības veicināšanu ar izglītības palīdzību, ko Komisija publicēja pagājušā gada oktobrī kā daļu no Digitālās izglītības rīcības plāna. Vadlīnijas ir paredzētas pamatskolas un vidusskolas skolotājiem un pedagogiem dažādos mācību priekšmetos un kuriem ir iepriekšēja vai nav pieredze digitālajā izglītībā. Tie ir svarīgi arī plašākai izglītības sabiedrībai — skolu vadītājiem un citiem izglītības darbiniekiem.

Runātāji ir pārstāvji gan no Komisijas, gan no ekspertu grupas, kas izstrādāja pamatnostādnes. Klausītāji uzzinās, kā Vadlīnijas var izmantot tieši klasē un kādas labās prakses var izmantot kā iedvesmu.

Datums un laiks: 2023. gada 15. marta plkst. 17:00 (pēc LV laika)

Runātāji: Simona Petkova un Kari Kivinen

REĢISTRĒJIES ŠEIT

Kā izveidot skolas vidi labklājībai

Kārlis Rodžerss teica: Laba dzīve ir process, nevis esamības stāvoklis. Tas ir virziens, nevis galamērķis. Kā būt labi? Saskaņā ar LifeComp, labklājība ir tiekšanās pēc apmierinātības ar dzīvi, rūpes par fizisko, garīgo un sociālo veselību un ilgtspējīga dzīvesveida pieņemšana. Šajā tīmekļa seminārā mēs sīkāk izpētīsim, kā mūsu skolās noteikt labklājību un ko mēs varam darīt, lai atbalstītu skolotāju un skolēnu labklājību.

 Datums un laiks: 2023. gada 23. marta plkst. 17:00 (pēc LV laika)

Runātāja: Kornélia Lohyňová

REĢISTRĒJIES ŠEIT

Mākslīgais intelekts (AI) izglītībā: vai tas grauj vai atbalsta izglītību?

Tā kā plašsaziņas līdzekļi un digitālās tehnoloģijas nonāk arvien vairāk dzīves un darba jomās, digitālo prasmju veicināšana kļūst arvien svarīgāka. Arvien biežāk mediji lietojumprogrammās ir arī komponenti, kuru pamatā ir mākslīgais intelekts (AI). Mēs varam saskarties ar šādām sistēmām viedo valodas palīgu un personalizētu ieteikumu veidā mūsu iecienītākajā straumēšanas platformā vai atbloķējot viņu viedtālruņus, izmantojot sejas atpazīšanu. Tomēr līdz šim vispārējā izpratne par mākslīgo intelektu ir bijusi nedaudz ierobežota, kas var izraisīt pārpratumus un mistifikāciju.

Pasaulē, kurā AI nozīme pieaug, izglītībai ir ļoti svarīgi apsvērt, kādas kompetences cilvēkiem ir vajadzīgas, jo AI maina cilvēku saziņu, darbu un dzīvi savā starpā un ar iekārtām. Ņemot vērā pašreizējās publiskās diskusijas par ChatGPT un tās ietekmi uz izglītību, ir radies jautājums, vai šāda veida tehnoloģijas patiešām atbalsta vai mazina mācīšanu un mācīšanos.

Šajā īsajā tīmekļa seminārā mēs vēlamies risināt šo būtisko jautājumu, sniedzot kontekstu, pārskatu un konkrētus piemērus:

  • Definīcija: par ko mēs runājam?
  • AI izglītībā: 5 lielas idejas?
  • ChatGPT un citu pakalpojumu izmantošanas gadījumi: vai mācīties ar AI, AI vai par AI?
  • Jaunas lomas: kā AI ietekmē skolotāju un skolēnu lomu?
  • Ietekme: ar kādiem ieguvumiem un izaicinājumiem mēs saskaramies?

Datums un laiks: 2023. gada 3. aprīļa plkst. 17:00 (pēc LV laika)

Runātāji: Claude Reuter, Daniela Hau, Claire Flammang

REĢISTRĒJIES ŠEIT

 

Informācijas avots: ESEP

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes.

Lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un pamatfunkcijas, tajā tiek izmantotas gan pirmās, gan trešās puses obligāti nepieciešamās sīkdatnes.
Nolūkā uzlabot tīmekļa vietnes funkcionalitāti un saturu, ar Jūsu piekrišanu papildus šajā tīmekļa vietnē var tikt izmantotas gan pirmās puses statistikas sīkdatnes, analizējot apmeklējumu statistiku, gan trešās puses sociālo mediju sīkdatnes, darot pieejamus šajā tīmekļa vietnē izvietotos video materiālus.

Skatīt papildu informāciju par personas datu apstrādi un sīkdatnēm.

Sīkdatņu iestatījumi