Izvēlne
arrow left uz ziņām

40 skolotāju no dažādām Eiropas valstīm eTwinning mācībās Valmierā apgūs robotiku

06/09/2019  |  Notikumi
40 skolotāju no dažādām Eiropas valstīm eTwinning mācībās Valmierā apgūs robotiku

No šī gada 19.līdz 22.augustam eTwinning organizēts seminārs Valmierā pulcēja 40 pedagogus no Azerbaidžānas, Čehijas Republikas, Gruzijas, Latvijas, Libānas, Lietuvas, Polijas un Vācijas, lai zinošu profesionāļu vadībā apgūtu robotikas un programmēšanas prasmes, kā arī veidotu starptautiskus skolu sadarbības projektus tiešsaistē. Trīs dienu garumā skolotājiem bija iespēja ne tikai apgūt robotikas pamatus, bet arī katram uzkonstruēt savu Arduino robotu. Semināra noslēdzošajā dienā skolotāji devās uz Siguldas novada jaunrades centru, kur katram bija iespēja savu robotu izmēģināt robotu mini sacensībās.

Jau divus gadus pēc kārtas eTwinning augustā skolotājiem piedāvā robotikas mācības Siguldas pilsētas vidusskolas skolotāja, eTwinning vēstnieka Edgara Bajaruna un Cēsu Jaunās pamatskolas informātikas skolotāja Vidzemes Augstskolas mehatronikas studenta Andra Jenerta vadībā. Šogad mācības veiksmīgi īstenotas jau augstākā – starptautiskā mērogā.

Pirmajā mācību dienā skolotāji apguva robotikas pamatus, kā arī vairāk iepazina viens otru, Neskatoties uz to, ka skolotāju pieredze robotikā bija ļoti dažāda, kā viņi pārstāvēja dažādus mācību priekšmetus (sākot no valodu skolotājiem līdz matemātikas, fizikas un robotikas skolotājiem), robotus izvedās uzkonstruēt un “”palaist” visiem.

Otrā un trešā mācību diena bija grūtākais, bet tajā pat laikā interesantākā mācību daļa. Katrs skolotājs saņēma savu detaļu komplektu, kas pamazām detaļu pa detaļai, soli pa solim pārtapa kustīgā Arduino mikrokontroliera vadītā robotā. Lai to izdarītu, skolotāji vispirms mācījās Arduino programmēšanas pamatus, pēc tam sensoru datu lasīšanas un apstrādes metodes, kā arī sensoru datu analīzi un internperetāciju. Procesā skolotājām nācās pašiem atkārtot arī fizikas pamatus – elektrības un loģisko slēgumu tēmas. Nodarbību vadītāji bija apbruņojušies ne tikai ar pacietību, bet arī pamatīgiem bateriju, vadu, karstās līmes krājumiem un lodāmuru, lai vajadzības gadījumā mestos palīgā. Izņemot dažus “maģisko dūmu” mākoņus nepareizi saspraustu vadu dēļ un salūzušus gumijas ritentiņus, viss beidzās veiksmīgi. Izaicinājums bija robotu pareizi saprogrammēt, lai tas precīzi sekotu līnijai uz trases, veiktu pagriezienus, brauktu atpakaļgaitu u.tml. Atšķirība no Lego robotiem, kuros izmanto vienkāršotu vizuālo programmēšanu, šeit skolotāji strādāja ar Arduino, kas prasa lielākas programmēšanas prasmes, bet līdz ar to arī iespēju ir vairāk. Robotiņus var papildināt ar dažādiem sensoriem (lai mērītu, piemēram, temperatūru vai gaisa piesārņojumu), kā arī papildināt ar gaismas un skaņas objektiem. Jautrākā bija testēšanas daļa, jo ne visi izveidotie roboti sākotnēji darbojās kā tiem paredzēts. Daži dalībnieki tik ļoti vēlējās tos uzlabot, ka pat pēc nodarbību beigām vakaros cītīgi strādāja pie uzlabojumiem, lai mācību pēdējā dienā savu robotu varētu godam izlaist trasē.

Trešās dienas noslēgumā, kad roboti bija sagatavoti, izgreznoti un gatavi doties trasē, skolotāji sāka plānot savus sadarbības projektus, lai mācībās apgūto varētu integrēt savās mācību stundās. Projektu idejas ir visdažādākās, kā arī iekļauj dažādus mācību priekšmetus – paredzētas olimpiskas robotu spēles, kurās piedalās skolēnu veidoti roboti, robotu teātris, kā arī zinātnes klubs un mini metroloģisko staciju izveide. Ar nepacietību gaidīsim, kādas papildus idejas projektu īstenošanā dos iesaistīto skolu skolēni.

Mācību noslēgumā dalībnieki devās uz Siguldas novada jaunrades centru. Vairāku valstu skolotāji bija patīkami pārsteigti par centra aprīkojumu un sasniegumiem. Nodarbību vadītājs Andris Jenerts, kurš pats aktīvi darbojas robotikas sacensībās un jaunrades centrā vada nodarbības, vienu pēc otra rādīja dažādus pašu veidots robotus. Lielākā daļa detaļu ar 3D printera un lāzergriuezēja palīdzību viņi uz vietas izgatavo paši, atlikušo pasūta. Vesela siena noklāta ar diplomiem un balvām, kas saņemtas gan vietējās, gan starptautiskās sacensībās.

Noslēgumā skolotāji savus pašizveidotos robotus pa vienam palaida sacensību trasē. Šoreiz punktus neskaitījām un uzvarētāji bija visi, bet ceram, ka iegūtās prasmes skolotāji nodos saviem skolēniem, lai tie pēc tam paši radītu savus robotus un gūtu panākums!

Skatīt galeriju
Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot www.etwinning.lv, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai saskaņā ar mūsu privātuma politiku.