Ja vēlies uzsākt starptautisku eTwinning projektu par medijpratības tēmu kopā ar skolotājiem no Serbijas un Jordānijas, iemācīties jaunus rīkus projekta īstenošanai un sadarbībai tiešsaistē, kā arī uzzināt šo valstu skolotāju pieredzi pašvadītas mācīšanās organizēšanā, līdz 1.martam piesakies eTwinning starptautiskam tiešsaistes kursam! Vēlams kursam pieteikties kopā ar citu savas iestādes skolotāju, lai veiksmīgāk varētu projektu integrēt mācību saturā!
Kurss ir bezmaksas. Pieteikšanās termiņš 2021.gada 1.marts (plkst 09:00), aizpildot tiešsaistes anketu. Katrs dalībnieks aizpilda savu anketu, arī ja piesakās vairāki no vienas iestādes.
Kursa nodarbību plāns un sasniedzamie rezultāti (PDF)
Kursā paredzētas četras tiešsaistes nodarbības (90min katra) un praktiskais darbs – plānotā eTwinning projekta īstenošana. Pirmā nodarbība veltīta diskusijām par pašvadītu mācīšanos un sadarbību tiešsaistē – dažādu pieeju analizēšanai, ideju un resursu apkopošanai, kā arī medijpratības tēmas iepazīšanai. Nodarbības laikā dalībnieki izvēlēsies projekta ideju, kā arī atradīs projekta sadarbības partneri. Otrā nodarbība veltīta projekta idejas plānošanai soli pa solim ar kursu vadītāju atbalstu. Laikā no otrās līdz trešajai nodarbībai notiks eTwinning mācību projektu īstenošana. Trešajā nodarbībā dalībnieki prezentēs uzsāktos projektu un dalīsies pieredzē par paveikto. Līdz ceturtajai nodarbībai plānots īstenot atlikušās projekta aktivitātes, lai ceturtajā, kursa noslēdzošajā nodarbībā, izvērtēs un prezentēs projektu rezultātus.
Digitālie pētnieki — skolēni strādā starptautiskos pāros vai mazās grupās, apgūst padomus un trikus par to, kā meklēt informāciju, kā to kritiski novērtēt (noteikt savus kritērijus) un kādas digitālās “pēdas” viņi paši atstāj tiešsaistē.
Digitālās pēdas — skolēni strādā starptautiskos pāros vai nelielās grupās, dalās savā ikdienas pieredzē par savu dzīvi sociālajos medijos, pārrunā dažādus drošības jautājumus, ar kuriem paši saskārušies tiešsaistē, un nāk klajā ar sarakstu “Ko darīt un nedarīt tiešsaistē?”.
Digitāla krāpšana — projekts, kurā analizē viltus ziņas – to cēloņi, iespējamās sekas, ko var darīt, lai uzlabotu situāciju. Skolēni strādā starptautiskās grupās, apkopo un izskata informāciju par dažādām tēmām, kas saistītas ar šo tēmu, izstrādā materiālus un idejas, kas palīdz mazināt vai novērst šīs postošās parādības sekas, kā arī gatavojas turpmākai krīzei.
Mani tiešsaistes ieradumi — skolēni izveido savu dienasgrāmatu, kurā viņi dalās savā ikdienas pieredzē par medijiem un ierīcēm, publicē vismaz vienu fotogrāfiju no katras dienas, kas atspoguļo viņu sajūtas. Citi skolēni var reaģēt/komentēt dienasgrāmatas ierakstus. Arī skolotāji reaģē un komentē skolēnu ierakstus. Skolēni vēlāk analizē savāktos datus par to, kā viņi ikdienā izmanto tehnoloģijas, un rada dažus padomus savas dzīves uzlabošanai.
Dalībnieki: skolotāji no Latvijas, Serbijas un Jordānijas ar interesi eTwinning projektu organizēšanā
Tēma: “Starptautiska eTwinning projekta plānošana un īstenošana”
Norises laiks: 2021.gada 10.marts – 26.maijs (tiešsaistes nodarbības 10.martā, 17.martā, 28.aprīlī, 26.majā)
Vieta: Kurss notiek tiešsaistē, izmantojot Zoom videokonferenču platformu
Papildus izmantotie rīki: Google Documents, Padlet, Mentimeter, Bit.ly, Tricider, TwinSpace
Darba valoda: angļu
Dalībnieku skaits no Latvijas: 10
Kursu vada: eTwinning pedagoģiskā eksperte Liene Millere
Lai saņemtu apliecību par pedagogu profesionālo pilnveidi (24h), dalībniekam jāpiedalās vismaz trīs nodarbībās, jāizveido projekta plāns un jāīsteno projekts. Apstiprinājumu dalībai kursā pretendenti saņems personīgā e-pasta ziņā 3.martā.