Izvēlne
Atgriezties uz ziņām uz ziņām

Asinhrono grupu darba plānošana

14/01/2021  |  Aktuāli izglītībā

Domāju, ka nevienu skolotāju nav vairs jāpārliecina par to, ka skolēniem ir jāmāca sadarboties un tagad, kad virtuālās pasaules uzvaras gājiens uzņēmis prātam netveramus apgriezienus, jāmāca arī sadarboties virtuālā vidē.

Virtuālā vide piedāvā daudz, dažādus, risinājums tam, kā organizēt skolēnu darbu grupās, tāpēc, plānojot skolēnu sadarbību virtuālā vidē, jāpievērš uzmanība vairākiem svarīgiem jautājumiem.

Pedagoģiskie jautājumi

  1.  Kāds ir mērķis un sasniedzamie rezultāti? Svarīgi pārskatīt visu tematu un izvēlēties piemērotāko laiku un “vietu” temata apguvē, kur vislabāk iederētos grupu darbs. Lieliski šādu darbu var plānot kopā ar cita mācību priekšmeta skolotāju, lai uzdevums būtu pietiekami izaicinošs, taču arī nepārslogotu skolēna ikdienu.
  2. Kā tiks veidotas skolēnu grupas? Grupu izveidei ir liela nozīme, lai darbs veiktos. Svarīgi iepazīt klasi, lai zinātu skolēnu savstarpējās attiecības un viņu sadarbības spēju līmeņus, tad iespējams veiksmīgāk izveidot grupas.
  3. Kas būs jādara skolēniem? Uzdevuma noformulēšanai jāpievērš īpaša vērība, jo skolēni strādā attālināti un tāpēc ir vēl svarīgāk, ka viņi uzdevuma nosacījumus saprot.
    • Skaidri un precīzi pasaki, kas jādara: nevis diskutējiet, bet 3 teikumos kopsavelciet tekstu un tad miniet 5 faktus un 3 viedokļus, kas atrodami tekstā!
    • Sagatavo ne tikai uzdevuma aprakstu, bet arī aprakstus par to, kur un kā darbs iesniedzams, kā noformējams, kādi resursi jāizmanto, kādam jābūt darba apjomam, ilgumam, izmēram un kam jāpievērš īpaša uzmanība! Šeit var palīdzēt virtuāla darba lapa.
    • Iespējams, nepieciešams sagatavot arī pamācības darbam nepieciešamo IKT rīku izmantošanā.
    • Varētu būt nepieciešams atbalsts arī grupu darba plānošanā un uzraudzīšanā un pienākumu sadalē. Šim nolūkam var noderēt virtuāla darba lapa un jau gatavi lomu apraksti, kurus skolēni sadala savā starpā. Noderēs arī skaidras norādes par to kur, kad, kādā veidā/formā un no kā skolēni var saņemt konsultācijas par darba izpildi
    •  Svarīgi arī izveidot izvērtēšanas instrumentu gan uzdevuma, gan grupas darba izvērtēšanai. Ideāli, ja grupas darba vidū ir atskaites punkts, kurā skolēni iegūst atgriezenisko saiti, lai varētu uzlabot savu darbu.

Tehniskie jautājumi

  1. Kādu kopdarba IKT rīku skolēni izmantos? Svarīgi, lai šajā rīkā visi skolēni var darboties vienlaikus – tādi rīki var būt – Google dokumenti, prezentācijas, izklājlapas, virtuālās sienas (piemēram, Padlet, Linoit, Ideaboardz), virtuālās baltās tāfeles, Canva prezentācijas, plakāti un infografiki, Tricider – lēmumu pieņemšanai un viedokļu apkopošanai. Iesakām vienā reizē neņemt vairāk par vienu, skolēniem jaunu rīku, turklāt, jo sarežģītāks rīks, jo vieglāks tajā veicamais uzdevums.
  2. Kā un cik bieži skolēni sazināsies? Šo ir svarīgi norunāt ar skolēniem, kad viņi plāno savas grupas darbu un kādu rīku izmantos saziņai. Svarīgi izvēlēties skolēnu vecumam atbilstošu rīku un laikus vienoties par netiķeti.
  3. Kā un kad darbs tiks iesniegts? Iespējams, ka skolēniem nekas nav jāsūta. Piemēram, ja izmanto Google dokumentus – skolotājs vien pēc norunātā laika apskata un izvērtē. Iespējams, ka skolēniem ir jāsūta pabeigtā uzdevuma saite vai dokuments skolotājam e-klasē vai jāiekopē uz kopējo darbu sienas. Varbūt skolēniem darbs jāprezentē nodarbībā.

Praktiskie materiāli

  • Lomas un grupu darba sagataves, L.MIllere (Word, PDF)
  • Lomas un pienākumi grupā, vizuāļi, L.MIllere (PDF)
  • Snieguma līmeņu apraksts, Jelgavas Valsts ģimnāzija (Word, PDF)
  • SLA izvērtējuma lapa skolēnam, A.Ozoliņa, Jelgavas Valsts ģimnāzija (Word, PDF)
  • Pamācība, kā iespējot “Grupu istabu” (Breakout rooms) Zoom platformā (PDF)

Papildus varētu noderēt

Ieskaties arī mūsu 13.janvāra “Kā organizēt grupu darbu tiešsaistē?” video ierakstā vai prezentācijā (PDF)!

Foto: Pexels.com by Ketut Subiyanto (Cretive Commons)

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes.

Lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un pamatfunkcijas, tajā tiek izmantotas gan pirmās, gan trešās puses obligāti nepieciešamās sīkdatnes.
Nolūkā uzlabot tīmekļa vietnes funkcionalitāti un saturu, ar Jūsu piekrišanu papildus šajā tīmekļa vietnē var tikt izmantotas gan pirmās puses statistikas sīkdatnes, analizējot apmeklējumu statistiku, gan trešās puses sociālo mediju sīkdatnes, darot pieejamus šajā tīmekļa vietnē izvietotos video materiālus.

Skatīt papildu informāciju par personas datu apstrādi un sīkdatnēm.

Sīkdatņu iestatījumi