Izvēlne
Atgriezties uz ziņām uz ziņām

Darbs ar tekstu mazās grupās tiešsaistē

26/02/2021  |  Aktuāli izglītībā

Noslēdzot tēmu par tiešsaistes sadarbību un rīkiem, 24.februārī organizējām tiešsaistes darbnīcu ”Darbs ar tekstu mazās grupās tiešsaistē”, lai kopā ar eTwinning pedagoģisko eksperti Lieni Milleri un Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolotāju/ Skola2030 eksperti Agitu Ozoliņu praktiski piedzīvotu grupu darbu tiešsaistē Zoom grupās. Galvenais darbnīcas fokuss bija uz to, kā skolēniem mācīt veidot atgādnes teksta atstāstīšanai.

Izvēlējāmies tēmu atgādnes teksta atstāstīšanai, jo, veidojot šādas atgādnes, skolēni veic vairākas domāšanas darbības:

  •  Izlasa un saprot tekstu
  • Izdala no teksta būtiskāko informāciju
  • Secīgi sakārto atslēgas vārdus, attēlus, piktogrammas, formas u.c.

Tā skolēns galvā it kā sadala tekstu mazākās vienībās un atmet nebūtisko un tad, atstāstot to, no jauna to saliek kopā. Šo nodarbības plānu var īstenot arī kopā ar skolēniem. Zemāk atrodams nodarbības apraksts ar piezīmēm.

Sasniedzamais rezultāts

Strādājot grupā, veido dažādas atgādnes teksta atstāstīšanai un izstrādā labas atgādnes kritērijus

MinūtesNoriseIKT risinājumsPiezīmes
2 minIepazīstina ar stundas tēmu un izstāsta, ka visas nodarbības laikā dalībnieki darbosies vienā un tajā pašā grupā. Iepazīstina ar iepazīšanās uzdevumu un pārliecinās, ka visiem tas ir skaidrs.Zoom + google prezentācijaSvarīgi jau laikus, skolēnus informēt, ka viņi visu nodarbību darbosies šajā grupā, lai viņi būtu tam gatavi.
7minSadala dalībniekus grupās un ļauj dalībniekiem iepazīties un veikt kopīgo uzdevumu.Zoom istabas un mentimeter uzdevums

Svarīgi rūpīgi pārdomāt ļoti konkrētu iepazīšanās uzdevumu, jo ne visi skolēni uzreiz būs gatavi sarunāties par kādu sarežģītu tēmu.

Atbilstošs uzdevums varētu būt – “Sasveicinieties, pastāstiet par sevi un atrodiet 5 kopīgas lietas vai īpašības, ierakstiet tās menti.com.”

7 min

Iepazīstina ar nodarbības sasniedzamo rezultātu un veicamajiem uzdevumiem.

Izstāsta lielā grupu darba uzdevumu, kura laikā dalībnieki veidos atgādni. Iepazīstina ar grupās iespējamajām lomām un īpašu lomu “Novērotājs” – kura uzdevums ir tieši novērot un pierakstīt savus novērojumus par darbu konkrētā grupā.

Zoom + google prezentācija + google prezentācija grupu darba veikšanai + padlet siena grupu darba novērotājiem.Ja iespējams, ir labi, ja novērotāja uzdevumu izstāsta otrs skolotājs un parāda, kur uzdevums veicams.
20 minNomaina grupu darba laiku un palaiž dalībniekus no jauna tajās pašās grupās, grupu darba veikšanai.Zoom istabas + google prezentācija grupu darba veikšanai + Padlet siena grupu darba novērotājiem.Skolotājam ir iespēja “apstaigāt” grupas un paklausīties, akā grupām iet, kā arī redzēt uzreiz, ko grupas dara kopīgajā dokumentā vai Padlet sienā. Iespējams, ir vērts arī padomāt par prezentāciju katari grupai savu, lai skolēni nesabotētu citas grupas darbu.
 10 min

Grupas atgriežas kopīgajā istabā un tad ar novērotājiem tiek pārrunāts viņu novērotais grupās un izdarīti kopīgi secinājumi.

Izstāsta nākamo grupas uzdevumu, kurā vairs nav novērotāja. Nākamajā uzdevumā grupas apraksta atgādnes veidošanas soļus.

Zoom + Padlet siena grupu darba novērotājiem + Padlet siena otram grupu darbamJa iespējams, ir labi, ka novērotāja uzdevumu apkopo otrs skolotājs, jo tas palīdz skolēniem saprast, ka šobrīd tiek runāts par pašu procesu, nevis uzdevumu, kuru veica grupas. Kamēr viens skolotājs apkopo novērotāju teikto otrs skolotājs, iekopē jaunajā Padlet sienā attēlus ar katras grupas atgādni.
10 minNomaina grupu darba laiku un palaiž dalībniekus no jauna tajās pašās grupās, grupu darba veikšanai.Zoom istabas + Padlet siena otram grupu darbamSkolotājs ir noņēmis iespēju pievienot komentārus vai balsot.
7 min

Skolotājs izstāsta individuālā darba uzdevumu:

1. iepazīties ar visām atgādnēm

2. nobalsot par dalībniekam piemērotāko atgādni un

3. papildināt atgādnes ar trūkstošajiem soļiem, ierakstot tos komentāros.

Dalībnieki veic individuālo uzdevumu

Zoom + Padlet siena otram grupu darbamSkolotājs iespējo Padlet sienā iespēju pievienot komentārus un balsot. Skolēnus var aicināt arī ierakstīt atgriezenisko saiti par atgādni vai paslavēt kādu no tām.
5 minKopā ar skolēniem papildina slaidu ar labas atgādnes kritērijiem.Zoom + google prezentācijaSkolotājs to dara, ierakstot idejas google prezentācijā un daloties ar ekrānu, lai skolēni redz, kā viņu domas un idejas tiek pierakstītas.
5 minAtskatās uz sasniedzamo rezultātu un refleksijas jautājumiem. Uz vienu no jautājumiem aicina dalībniekus ierakstīt atbildes čata lodziņāZoom + google prezentācijaSkolotājs rāda visus refleksijas jautājumus, taču izceļ, ka dažus (iekrāsotos) jau apskatīja nodarbības laikā.

Pēc nodarbības skolotājs var lejuplādēt padlet sienu saturu pdf formātā (to var atrast padlet sienā pie pogas share, patinot uz leju, ir iespēja “save as pdf”) un to tad izdzēst padlet sienu saturu, lai tās var izmantot atkal, ja ar citu uzdevumu vai citu grupu.

Nodarbības prezentācija (PDF)

Grupu darbā paveiktie uzdevumi:

  • Atgādnes veidošanas/ lietošanas soļi (PDF)
  • Grupas darba novērošana (PDF)

Attēla autors un avots: Vlada Karpovich, publicēts Pexels.com (Creative Commons licence)

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes.

Lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un pamatfunkcijas, tajā tiek izmantotas gan pirmās, gan trešās puses obligāti nepieciešamās sīkdatnes.
Nolūkā uzlabot tīmekļa vietnes funkcionalitāti un saturu, ar Jūsu piekrišanu papildus šajā tīmekļa vietnē var tikt izmantotas gan pirmās puses statistikas sīkdatnes, analizējot apmeklējumu statistiku, gan trešās puses sociālo mediju sīkdatnes, darot pieejamus šajā tīmekļa vietnē izvietotos video materiālus.

Skatīt papildu informāciju par personas datu apstrādi un sīkdatnēm.