Izvēlne
arrow left uz ziņām

Darbs ar tekstu mazās grupās tiešsaistē

26/02/2021  |  Aktuāli izglītībā
Darbs ar tekstu mazās grupās tiešsaistē

Noslēdzot tēmu par tiešsaistes sadarbību un rīkiem, 24.februārī organizējām tiešsaistes darbnīcu ”Darbs ar tekstu mazās grupās tiešsaistē”, lai kopā ar eTwinning pedagoģisko eksperti Lieni Milleri un Jelgavas Valsts ģimnāzijas skolotāju/ Skola2030 eksperti Agitu Ozoliņu praktiski piedzīvotu grupu darbu tiešsaistē Zoom grupās. Galvenais darbnīcas fokuss bija uz to, kā skolēniem mācīt veidot atgādnes teksta atstāstīšanai.

Izvēlējāmies tēmu atgādnes teksta atstāstīšanai, jo, veidojot šādas atgādnes, skolēni veic vairākas domāšanas darbības:

  •  Izlasa un saprot tekstu
  • Izdala no teksta būtiskāko informāciju
  • Secīgi sakārto atslēgas vārdus, attēlus, piktogrammas, formas u.c.

Tā skolēns galvā it kā sadala tekstu mazākās vienībās un atmet nebūtisko un tad, atstāstot to, no jauna to saliek kopā. Šo nodarbības plānu var īstenot arī kopā ar skolēniem. Zemāk atrodams nodarbības apraksts ar piezīmēm.

Sasniedzamais rezultāts

Strādājot grupā, veido dažādas atgādnes teksta atstāstīšanai un izstrādā labas atgādnes kritērijus

Minūtes Norise IKT risinājums Piezīmes
2 min Iepazīstina ar stundas tēmu un izstāsta, ka visas nodarbības laikā dalībnieki darbosies vienā un tajā pašā grupā. Iepazīstina ar iepazīšanās uzdevumu un pārliecinās, ka visiem tas ir skaidrs. Zoom + google prezentācija Svarīgi jau laikus, skolēnus informēt, ka viņi visu nodarbību darbosies šajā grupā, lai viņi būtu tam gatavi.
7min Sadala dalībniekus grupās un ļauj dalībniekiem iepazīties un veikt kopīgo uzdevumu. Zoom istabas un mentimeter uzdevums

Svarīgi rūpīgi pārdomāt ļoti konkrētu iepazīšanās uzdevumu, jo ne visi skolēni uzreiz būs gatavi sarunāties par kādu sarežģītu tēmu.

Atbilstošs uzdevums varētu būt – “Sasveicinieties, pastāstiet par sevi un atrodiet 5 kopīgas lietas vai īpašības, ierakstiet tās menti.com.”

7 min

Iepazīstina ar nodarbības sasniedzamo rezultātu un veicamajiem uzdevumiem.

Izstāsta lielā grupu darba uzdevumu, kura laikā dalībnieki veidos atgādni. Iepazīstina ar grupās iespējamajām lomām un īpašu lomu “Novērotājs” – kura uzdevums ir tieši novērot un pierakstīt savus novērojumus par darbu konkrētā grupā.

Zoom + google prezentācija + google prezentācija grupu darba veikšanai + padlet siena grupu darba novērotājiem. Ja iespējams, ir labi, ja novērotāja uzdevumu izstāsta otrs skolotājs un parāda, kur uzdevums veicams.
20 min Nomaina grupu darba laiku un palaiž dalībniekus no jauna tajās pašās grupās, grupu darba veikšanai. Zoom istabas + google prezentācija grupu darba veikšanai + Padlet siena grupu darba novērotājiem. Skolotājam ir iespēja “apstaigāt” grupas un paklausīties, akā grupām iet, kā arī redzēt uzreiz, ko grupas dara kopīgajā dokumentā vai Padlet sienā. Iespējams, ir vērts arī padomāt par prezentāciju katari grupai savu, lai skolēni nesabotētu citas grupas darbu.
 10 min

Grupas atgriežas kopīgajā istabā un tad ar novērotājiem tiek pārrunāts viņu novērotais grupās un izdarīti kopīgi secinājumi.

Izstāsta nākamo grupas uzdevumu, kurā vairs nav novērotāja. Nākamajā uzdevumā grupas apraksta atgādnes veidošanas soļus.

Zoom + Padlet siena grupu darba novērotājiem + Padlet siena otram grupu darbam Ja iespējams, ir labi, ka novērotāja uzdevumu apkopo otrs skolotājs, jo tas palīdz skolēniem saprast, ka šobrīd tiek runāts par pašu procesu, nevis uzdevumu, kuru veica grupas. Kamēr viens skolotājs apkopo novērotāju teikto otrs skolotājs, iekopē jaunajā Padlet sienā attēlus ar katras grupas atgādni.
10 min Nomaina grupu darba laiku un palaiž dalībniekus no jauna tajās pašās grupās, grupu darba veikšanai. Zoom istabas + Padlet siena otram grupu darbam Skolotājs ir noņēmis iespēju pievienot komentārus vai balsot.
7 min

Skolotājs izstāsta individuālā darba uzdevumu:

1. iepazīties ar visām atgādnēm

2. nobalsot par dalībniekam piemērotāko atgādni un

3. papildināt atgādnes ar trūkstošajiem soļiem, ierakstot tos komentāros.

Dalībnieki veic individuālo uzdevumu

Zoom + Padlet siena otram grupu darbam Skolotājs iespējo Padlet sienā iespēju pievienot komentārus un balsot. Skolēnus var aicināt arī ierakstīt atgriezenisko saiti par atgādni vai paslavēt kādu no tām.
5 min Kopā ar skolēniem papildina slaidu ar labas atgādnes kritērijiem. Zoom + google prezentācija Skolotājs to dara, ierakstot idejas google prezentācijā un daloties ar ekrānu, lai skolēni redz, kā viņu domas un idejas tiek pierakstītas.
5 min Atskatās uz sasniedzamo rezultātu un refleksijas jautājumiem. Uz vienu no jautājumiem aicina dalībniekus ierakstīt atbildes čata lodziņā Zoom + google prezentācija Skolotājs rāda visus refleksijas jautājumus, taču izceļ, ka dažus (iekrāsotos) jau apskatīja nodarbības laikā.

Pēc nodarbības skolotājs var lejuplādēt padlet sienu saturu pdf formātā (to var atrast padlet sienā pie pogas share, patinot uz leju, ir iespēja “save as pdf”) un to tad izdzēst padlet sienu saturu, lai tās var izmantot atkal, ja ar citu uzdevumu vai citu grupu.

Nodarbības prezentācija (PDF)

Grupu darbā paveiktie uzdevumi:

  • Atgādnes veidošanas/ lietošanas soļi (PDF)
  • Grupas darba novērošana (PDF)

Attēla autors un avots: Vlada Karpovich, publicēts Pexels.com (Creative Commons licence)

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot www.etwinning.lv, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai saskaņā ar mūsu privātuma politiku.