2025.gada 17.jūnijā Igatē domnīcā tikās gandrīz 40 pedagogi no 18 izglītības iestādēm, kuras ieguvušas “eTwinning Skolas” statusu. Pedagogi mācījās viens no otra, diskutēja par to, kā labāk veidot skolas eTwinning komandu, kā jēgpilni savienot Erasmus+ un eTwinning projektus, kāpēc, kur un kā stāstīt par paveikto, kā arī to, kā veidot skolas vidi un kopienu tā, lai visi iesaistītie droši izmantotu IKT risinājumus darbam un mācībām. Otrajā dienā dalībniekiem bija iespēja apmeklēt Limbažu Valsts ģimnāziju un iztaujāt tās skolotājus.
Lai palīdzētu topošajām “eTwinning Skolām”, aicinām iepazīties ar galvenajā atziņām, kas veidojās, piedaloties katrā no darbnīcā.
Darbnīca “eTwinning un Erasmus+ sinerģija”
Darbnīca “Projektu publicitātes veidošana”
Dita Holla no Alūksnes PII “Sprīdītis” iepazīstināja ar darbu savā iestādē, minot gan skolas vērtības – daba, vide, cilvēki, gan trīs galvenos darbības virzienus – Ekoskola (jau 9. gadu), pārmaiņu process, dalība programmā “Līderis manī”, eTwinning projekti.
Dita atklāja savus secinājumus un pārdomas par to, kā veiksmīgāk veidot savu skolas eTwinning komandu:
PII “Sprīdītis” eTwinning komanda tiekas septembrī izvērtē iepriekšējo mācību gadu projektus un kopīgi plāno nākamos. Svarīgi, ka komandā iesaistās gan skolotāji, kas jau paši ir reģistrējušies platformā, gan tie, kas vēl nav izšķīrušies par šādu soli, tādējādi dodot katram iespēju iesaistīties tādā mērā, kādā viņi ir gatavi.
Iespējams, iesākumā ir vērts kolēģus piesaistīt uz konkrētu projektu, veidojot īstermiņa komandas, lai skolotājam saglabājas iespēja, ka uz nākamo reizi varēs arī nepieteikties. Šāda īstermiņa izvēle dod skaidru signālu, ka eTwinning projekts nekļūs par kārtējo pienākumu garajā darbu sarakstā.