Šī gada 11.aprīlī Rīgā, Privātajā vidusskolā “Klasika” notika apbalvošanas ceremonija, kurā Eiropas Komisijas pārstāve Sesila Le Klerka (Cecile Le Clercq, Izglītības, jaunatnes, sporta un kultūras ĢD) kopā ar Rīgas domes, kā arī Izglītības un zinātnes ministrijas un Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras pārstāvjiem apbalvoja Privātās vidusskola “Klasika” īstenotā eTwinning sadarbības projekta “ICT World 2017” skolotājus un skolēnus, kuri teju 700 projektu konkurencē ieguva 1.vietu prestižajā eTwinning Eiropas Balvas konkursā. Projekts skolotājas Tatjanas Vinokurovas vadībā 2017.gadā ieguva arī Nacionālo eTwinning balvu, kā arī speciālo uzņēmuma “Learn IT” balvu “Oriģinālākais informācijas un komunikācijas tehnoloģiju projekts”. Projekta vadītāja Tatjana Vinokurova oktobrī dosies uz Eiropas konferenci Polijā, kur, klātesot vairāk nekā 500 skolotājiem no visas Eiropas, balvu pasniegs visām projektā iesaistītajām valstīm.
Balvas pasniegšanas ceremonija skolā bija īpašs notikums. Tajā projekta skolēni ne tikai saņēma augsto Eiropas Komisijas novērtējumu un dāvanas par rūpīgi veikto darbu projekta īstenošanā, dažādu iestāžu pārstāvju pateicību, bet arī pārējiem skolas skolēniem, skolotājiem un projekta lielākajiem faniem – vecākiem – prezentēja projektā paveikto. Videokonferencē ar projekta partneriem Čehijā, Latvijas skolēni, izmantojot Makey Makey programmu, čehu tautas dziesmu nospēlēja uz “banāniem”. Tāpat klātesošie viesi varēja apskatīt skolēnu programmētos robotiņus un 3D modeļus – fibonači skaitļa jeb zelta griezuma “viļņus”, no kuriem projekta laikā izveidota arī “Baltijas jūras viļņu” 3D glezna. Arī pasākuma viesi noslēgumā tika pie mazām piemiņas balvām fibonači skaitļa 3D formātā.
Eiropas Komisijas pārstāve Sesila Le Klerka projekta komandai izteica atzinību par sasniegumiem projektā “Šis projekts ir izcils sadarbības un augstas skolēnu iesaistes piemērs. Projektā iesaistītie skolēni ne tikai apguva STEM* priekšmetus, bet darīja to ļoti radošā veidā, bija motivēti sasniegt plānoto. Esmu ļoti priecīga, ka šodien varu būt šajā skolā un klātienē sveikt eTwinning Eiropas balvas ieguvējus.”
Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras direktore savā uzrunā uzsvēra skolēnu ieguvumus: “Darbojoties projektā skolēni attīstīja dažādas IKT prasmes, tostarp programmēšanas un 3D modelēšanas prasmes, kā arī svešvalodu zināšanas un spēju sadarboties starptautiskās komandās. Tās ir prasmes, ko mūsdienās var vēlēties katrs darba devējs.”
Projekts “ICT World 2017” ir starptautisks eTwinning skolu sadarbības projekts, kurā skolēni no Vācijas, Latvijas, Francijas, Čehijas, Spānijas un Somijas radoši un ar tehnoloģiju palīdzību apguva matemātiku. Lielākais skolēnu ieguvums, darbojoties projektā, ir uzlabotas digitālās prasmes, tāpat projekts uzlabojis arī svešvalodu zināšanas un sadarbības prasmes. Projekta veiksmes atslēga ir mācību priekšmetu, īpaši matemātikas un dabaszinātņu priekšmetu, saistīšana ar reālām dzīves situācijām. Projektā skolēni starptautiskās komandās uzprogrammēja sešu līmeņu spēles par dažādām tēmām, tāpat veidoja projekta dalībvalstu nozīmīgu arhitektūras pieminekļu 3D modeļus.
Privātās vidusskola “Klasika” skolotāji ar tehnoloģijām ir uz “Tu”. Viņiem nav sveša arī vizuālā programmēšana, robotika un spēļošana. Matemātikas skolotājas Tatjana Vinokurova (projekta vadītāja) un Ināra Vasiļevska jau vairākus gadus savus skolas skolēnus un skolotājus aktīvi iesaista gan eTwinning, gan Erasmus+ skolu sadarbības projektos, kur dažādus mācību priekšmetus integrēti apgūst, sadarbojoties ar skolotājiem un skolēniem no citām valstīm.
“Mēs kļūdaini mēdzam uzskatīt, ka mūsdienu bērni ir tehnoloģiju lietpratēji. Ir liela atšķirība, vai bērni tehnoloģijas tikai patērē – sarakstās ar draugiem “Facebook” vidē, publicē bildes “Snapchat” un “Instagram” tīklos, vai uzprogrammē spēli/izveido animāciju, kuru veidojot, apgūst matemātiku,” uzskata vidusskolas “Klasika” skolotāja, projekta vadītāja Tatjana Vinokurova. Viņa uzskata, ka sadarbības prasmes ir svarīgas, bet tehnoloģiju laikmetā tikpat svarīgi ir skolēniem iemācīt domāt abstrakti, izprast un iemācīties veidot algoritmus, spēt risināt problēmas un pēc tam šīs zināšanas likt lietā, savienojot tās ar reālās dzīves situācijām.
Projektā iesaistītā skolotāja Ināra Vasiļevska komentē paveikto: “Projekts palīdz skolēniem saprast, ka matemātika nav tikai abstraktas formulas. Ar tās palīdzību mēs iemācāmies domāt telpiski. Mūsu skolēni projektā parādīja, ka matemātika var būt aizraujoša un interesanta, ka matemātikas funkcijas var izmantot, veidojot animācijas, pat Ziemassvētku kartiņas un dekorus, tādējādi tehnoloģijas integrējot arī citos mācību priekšmetus.”