Eiropas Komisija aicina pedagogus, izglītības iestāžu vadību un topošos skolotājus piedalīties pašvadītā tiešsaistes kursā “Skolēni kā mācību vides līdzradītāji” (Students as designers of learning spaces). Kurss ir bezmaksas un pieejams jebkurā laikā – nav noteikta sākuma vai beigu datuma.
Pēc veiksmīgas norises 2022. gadā šis kurss ir atgriezies, lai aicinātu skolotājus pārdomāt mācību telpu nozīmi skolēnu radošuma, sadarbības un 21. gadsimta prasmju attīstīšanā. Dalībnieki iepazīs metodes, kā līdzradīt mācību vidi kopā ar skolēniem, izmantojot dizaina domāšanas pieeju un inovatīvus rīkus, tostarp ģeneratīvo mākslīgo intelektu.
Kurss piedāvā praktiskas aktivitātes un atspoguļo tās Mācību dienasgrāmatā, kurā dalībnieki plānos, kā padarīt savu mācību vidi iekļaujošu, ilgtspējīgu un elastīgu. Uzsvars tiek likts uz sadarbību, problēmu risināšanu un saikni ar Eiropas izglītības prioritātēm, piemēram, daudzveidību un digitālo inovāciju.
Kurss ir pašvadīts un pielāgots no versijas, kas notika no 2025. gada 10. līdz 26. februārim. Tas ļauj dalībniekiem apgūt saturu sev piemērotā laikā – bez termiņiem vai obligātām sesijām. Diskusijas forumos un Padlet netiek moderētas, veicinot pilnībā patstāvīgu mācību pieredzi. Dalībniekiem tiek piedāvāta pašvērtēšana ar piedāvātajiem kritērijiem.
Pēc sekmīgas kursa pabeigšanas tiek izsniegta digitāla apliecība ar dalībnieka vārdu, informāciju par kursa saturu, apjomu un saiti uz mājaslapu. Kursa kopējais ilgums: 5–10 stundas.
Tēma: “Skolēni kā mācību vides līdzradītāji” (Students as designers of learning spaces)
Norises laiks: Dalībnieks izvēlas individuāli
Norises vieta: Tiešsaistē
Dalībnieku skaits: Neierobežots
Mērķauditorija: Skolotāji, topošie skolotāji, izglītības iestāžu vadītāji
Mērķgrupas izglītības līmenis: ISCED 1–3
Informācijas avots: ESEP
Attēla avots un autors: Ksenia Chernaya no Pexels.com.