Eiropas Komisija aicina skolotājus, skolu vadītājus un pedagogu izglītotājus piedalīties tiešsaistes vebinārā “Lasītprasmes un teksta izpratnes veicināšana: būtiski atziņas un pieejas skolotājiem” (Reading fluency and comprehension: Key insights and approaches for teachers). Vebinārs notiks 2025. gada 25. aprīlī plkst. 17.00 pēc Latvijas laika. Dalība ir bezmaksas.
Uzzini efektīvas stratēģijas, kā uzlabot skolēnu lasītprasmi un teksta izpratni visos mācību priekšmetos. Vebinārā tiks aplūkotas kognitīvās stratēģijas (piemēram, dekodēšana, kopsavilkumu veidošana), metakognitīvās stratēģijas (pašnovērtējums, jautājumu uzdošana) un sociālās stratēģijas (diskusijas ar vienaudžiem, sadarbības mācīšanās), kas atbalsta lasītprasmes attīstību.
Balstoties uz Ļeva Vigotska tuvākās attīstības zonas teoriju, tiks analizēts, kā mērķtiecīgs atbalsts un sociālā mijiedarbība var stiprināt lasītprasmes. Vebinārs piedāvā praktiskas, uz pētījumiem balstītas metodes, kas palīdz skolēniem kļūt par pārliecinātiem un prasmīgiem lasītājiem visos mācību priekšmetos.
Vebinārs ilgst 1 stundu un norisināsies angļu valodā. Pēc dalības iespējams saņemt apliecinājumu par piedalīšanos.
Mērija Masterstone (Mary Masterson) ir asociētā profesore Limerikas Universitātes Izglītības fakultātē, Īrijā. Viņa ir bijusī vidusskolas skolotāja vācu valodā, vēsturē un informācijas un komunikāciju tehnoloģijās. Mērijai ir doktora grāds starpkultūru izglītībā un svešvalodu didaktikā. Viņa ir pieredzējusi daudzvalodu un starpkultūru pedagoģe, izglītības pētniece un skolotāju apmācītāja. Šobrīd viņa darbojas kā eTwinning sākotnējās skolotāju izglītības vēstnese Īrijā.
Piezīme: Vebināra saturs atspoguļo tikai autoru viedokli. Eiropas Komisija neatbalsta vebināra lektoru izteiktos viedokļus, pārliecības vai ieteikumus.
Tēma: “Lasītprasmes un teksta izpratnes veicināšana: būtiski atziņas un pieejas skolotājiem” (Reading fluency and comprehension: Key insights and approaches for teachers)
Norises laiks: 25.04.2025., plkst. 17.00 (pēc Latvijas laika)
Ilgums: 1 stunda
Norises vieta: Tiešsaistē
Mērķauditorija: Skolotāji, skolu vadītāji, skolotāju izglītotāji
Mērķgrupas izglītības līmenis: ISCED 1–3
Informācijas avots: ESEP
Attēla avots un autors: Yan Krukau no Pexels.com.