Izvēlne
Atgriezties uz ziņām uz ziņām

Konferencē noskaidro labākos eTwinning skolu sadarbības projektus

13/10/2022  |  Notikumi
Konferencē noskaidro labākos eTwinning skolu sadarbības projektus

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra Eiropas skolu sadarbības tīkla eTwinning ietvaros šī gada 8. oktobrī Rīgā, konferenču centrā “Citadele” rīkoja Nacionālo eTwinning konferenci, kurā prezentēja septiņus pagājušā mācību gada veiksmīgākos skolu sadarbības projektus un apbalvoja konkursa “Nacionālā eTwinning balva 2022” uzvarētājus. Konferences ietvaros ar savu pieredzi par skolēnu centrēta mācību procesa organizēšanu, skolēnu motivēšanu un zinātkāres veicināšanu dalījās Dace Jaundāldere-Dātava un Solvita Lazdiņa.

Labākie eTwinning sadarbības projekti – Latgalē

Nacionālo eTwinning balvu 2022 starptautisko projektu kategorijā ieguva projekts “An origami trip around the world” (projekta iesniedzēja Anna Beļska). Nacionālo eTwinning balvu 2022 nacionālo projektu kategorijā, kā arī skatītāju balvu  ieguva Ciblas novada pašvaldības Blontu pagasta pirmsskolas izglītības iestādes projekts “Vistas dzīves cikls” (projekta iesniedzēja Kristīne Salīte), kas dibināts kopā Daugavpils 7. pirmsskolas iestādi (projekta vadītāja Valentīna Zinovjeva).

 Labākie projekti aptver dažādus mācību priekšmetus un kompetences

Šogad konkursa finālā iekļuva vietēja un starptautiska mēroga skolu sadarbības projekti, kas pārstāv dažādus mācību priekšmetus, skolēnu vecuma grupas un vajadzības. J. Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas projekta “An origrami trip around the world” skolēni sadarbojās, lai veidotu dažādus origami dzīvniekus, mācītos veidot instrukcijas origami locīšanai, rakstītu un filmētu kopīgu stāstu par saviem izveidotajiem dzīvniekiem, kuriem vajadzēja risināt ekoloģiskas problēmas. Origami dzīvnieki piedalījās arī matemātikas uzdevumu veidošanā un risināšanā. Projektā veiksmīgi īstenoja starppriekšmetu saikni matemātikā, angļu valodā, datorikā, dizainā un tehnoloģijās.

Origami video 1

Origami video 2

Origami video 3

Ciblas novada pašvaldības Blontu pirmsskolas izglītības iestādes un Daugavpils 7. pirmsskolas izglītības iestādes dibinātajā projektā “Vistas dzīves cilks” vairāk kā viena mēneša garumā, bērniem (vidēji 4 – 5 gadi) tika piedāvāta pētnieciskā darbība, lai izzinātu vistas dzīves ciklu, olas uzbūvi un tās nozīmi cilvēka dzīvē. Bērni iepazina vistas olu inkubēšanas procesu, vēroja cāļa šķilšanos, pētīja olas, izzināja tās uzbūvi, saprata vistas nozīmīgumu cilvēka dzīvē, veica secinājumus. Kopā ar sadarbības partneriem vairākkārt tikās “Zoom” platformā, lai iepazītos, dziedātu kopīgu dziesmu, spēlētu spēles tiešsaistē “Nearpod” digitālajā rīkā un liktu interaktīvās puzles. Bērni veidoja vairākus mākslas darbus un tad piedalījās balsošanā izvēloties sev tīkamāko radošo darbu. Projekta noslēgumā tapa sadarbības partneru kopīgi veidota e-grāmata, kurā atrodas izglītojoša un jau bērniem izzināta informācija par vistas dzīvi.

Projektā piedalījās arī Nīcas pirmsskolas izglītības iestāde “Spārīte” (Agnese Sīkle), Rēzeknes pilsētas pirmsskolas izglītības iestāde “Māriņa” (Inese Ostrovska  un Inga Fadejeva), Rūjienas pirmsskolas izglītības iestāde “Vārpiņa” (Ivita Segliņa un Madara Jansone) un Mazsalacas pirmsskolas izglītības iestāde “Dārziņš” (Saiva Liepa).

Projektā radītā e-grāmata.

Daugavpils video par projektu

Cāļu šķilšanās video no Blontu pagasta PII

Blontu pagasta PII video par projektu

Noskaties konferences video ierakstu

Finālisti (prezentēšanas secībā):

Konkursā vērtē ne tikai to, kā projekts attīsta dažādas kompetences un kā integrēts mācību saturā, bet arī cik daudz skolēni iesaistīti projekta plānošanā, kā notikusi sadarbība un sadarbība starp projekta partneriem, kā projektā jēgpilni izmantotas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, cik veiksmīgi sasniegts plānotais rezultāts.

Fināla projektu skolēni eksperimentē

Kamēr skolotāji konferencē mācījās par motivējošas, izzinošas vides radīšanu skolēniem, fināla projektu skolēni, kas bija ieradušies prezentēt savus projektus, piedalījās zinātniskajās laboratorijās, ko organizēja “Laboratorium”.  Skolēniem bija iespēja izmēģināt dažādus ķīmijas un fizikas eksperimentus, kā arī noslēgumā pagatavot pašiem savu saldējumu.

Apskati bildes galerijā!

Skolēns kā virzītājspēks nākotnes skolā

Nacionālas konferences laikā pievērsāmies vienam no mūsuprāt svarīgākajiem aspektiem ne tikai eTwinning gada tēmas ietvaros, bet arī eTwinning pamatam – skolēnam kā virzītājspēkam. Skolēni skolās spēlē aktīvu lomu un izstrādā ne tikai skolas fizisko vidi, bet arī padara to par vietu, kur atspoguļojas viņu vērtības.

2006. gadā Kerola Dveka (Carol Dweck) izdeva grāmatu, kurā autore skaidro savas ilggadējās pētniecības rezultātā radīto teoriju par diviem pretējiem konceptiem – “fiksētu domāšanu” un “izaugsmes domāšanu”. Apjomīgajā pētījumā autore apskata iemeslus, kāpēc cilvēkiem piemīt viens vai otrs skatījums un kā katra pieeja ietekmē cilvēka personību, motivāciju un attīstību. Lai visi bērni varētu sasniegt savu maksimālo potenciālu, ir svarīgi, ka skola veido šādu uz izaugsmi vērstu mācīšanās vidi, kura atbalsta un stimulē bērna zinātkāri. Konferences laikā būs iespēja dzirdēt gan teorētiskos aspektus, gan iepazīties ar praktiskiem piemēriem.

Vispirms privātās pamatskolas “Domdaris” direktore un skolas dibinātāja Dace Jaundāldere-Dātava dalīsies praktiskā pieredzē par skolēnu centrēta mācību procesa organizēšanu, skolēnu motivēšanu un zinātkāres veicināšanu.

Pēc tam Rīgas Pilsētas sākumskolas pārstāve Solvita Lazdiņa dalīsies ar savu pieredzi un atziņām par to, kā šādu vidi veidot skolā. Solvita ir pārliecināta, ka vēlmi mācīties var padarīt “lipīgu”, ja vien skola pie tā mērķtiecīgi strādā.

Skolotāji piedalīsies Eiropas konferencē un skolas saņem dāvanas no zinātnes centra “Vizium”

No katra finālā pieteiktā projekta skolotājiem tiek piešķirts eTwinning apbalvojums – apmaksāta dalība individuālās profesionālās pilnveides mācībās ārzemēs, par kuru vietu un laiku dalībnieki tiks informēti. Savukārt projektu skolas saņems dāvanu karti no zinātnes centra “Vizium”, ko varēs izmantot, lai piedalītos dažādās izglītojošās aktivitātes zinātnes centra telpās.

Skatīt galeriju

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes.

Lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un pamatfunkcijas, tajā tiek izmantotas gan pirmās, gan trešās puses obligāti nepieciešamās sīkdatnes.
Nolūkā uzlabot tīmekļa vietnes funkcionalitāti un saturu, ar Jūsu piekrišanu papildus šajā tīmekļa vietnē var tikt izmantotas gan pirmās puses statistikas sīkdatnes, analizējot apmeklējumu statistiku, gan trešās puses sociālo mediju sīkdatnes, darot pieejamus šajā tīmekļa vietnē izvietotos video materiālus.

Skatīt papildu informāciju par personas datu apstrādi un sīkdatnēm.