Izvēlne
Atgriezties uz ziņām uz ziņām

Konferencē noskaidro labākos eTwinning skolu sadarbības projektus

18/10/2023  |  Notikumi

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra Eiropas skolu sadarbības tīkla eTwinning ietvaros šī gada . oktobrī Rīgā, konferenču zālē “BU21” rīkoja Nacionālo eTwinning konferenci, kurā prezentēja sešus pagājušā mācību gada veiksmīgākos skolu sadarbības projektus un apbalvoja konkursa “Nacionālā eTwinning balva 2023” uzvarētājus. Konferences ietvaros par mākslīgo intelektu un tā izmantošanu runāja Vita Vītola-Lapiņa. Praktisko darbnīcu par radošumu vadīja Līga Cepurīte.

Labākie eTwinning sadarbības projekti – Alūksnē un Ciblā

Šogad nacionālās eTwinning balvas saņēmēji mainījās. Pirmo reizi eTwinning vēsturē Latvijā balvu par veiksmīgāko starptautisko piešķīra divās kategorijās – pirmsskolas vecumposma projektam un skolas (1.-12. klase) vecumposma projektam. Pēc žūrijas vērtējuma, balvu par labāko pirmsskolas projektu ieguva Alūksnes pirmsskolas izglītības iestādes “Sprīdītis” projekts “STEAM with fairy tales” (projekta pieteicēja Dita Holla). Par labāko skolas vecumposma projektu, kā arī skatītāju simpātiju balvu, ieguva Ciblas vidusskolas projekts “Historical places in the past and present” (projektu pieteica Sarmīte Streļča).

 Labākie projekti aptver dažādus mācību priekšmetus un kompetences

Pagājušajā mācību gadā īstenotie un konkursam pieteiktie starptautiska mēroga pirmsskolu un skolu sadarbības projekti aptver dažādus mācību priekšmetus, skolēnu vecuma grupas un vajadzības. Alūksnes pirmsskolas izglītības iestādē “Sprīdītis” īstenotā projekta “STEAM with fairy tales” ideja un mērķis bija attīstīt bērnos radošumu, izmantojot pasakas, mācoties analizēt to saturu, papildinot arī savu vārdu krājumu. Bērni attīstīja iemaņas sadarboties vienam ar otru, plānot aktivitātes, izteikt savas domas un radošās idejas izpaust praktiskā darbībā izmantojot grupā esošos materiālus.

Raksts par projekta norisi

Ciblas vidusskolas 7. klases skolēni un angļu valodas skolotāja Sarmīte Streļča īstenoja projektu “Historical places in the past and present”. Projketa mērķis bija uzlabot skolēnu angļu valodas prasmes, pētot dažādus tekstus par nozīmīgiem vēsturiskiem objektiem savā apkaimē, izzinot partnervalstu vēsturi un piedāvātos objektus, kā arī uzturot aktīvu komunikāciju ar projekta dalībniekiem.

 

Raksts par projekta norisi

Noskaties konferences video ierakstu

Pilns konferences ieraksts ir pieejams eTwinning Latvija Facebook lapā vai YouTube kanālā. Šeit atradīsi visus konferences video ierakstus: Atskaņošanas saraksts.

Finālisti (prezentēšanas secībā):

Konkursā vērtē ne tikai to, kā projekts attīsta dažādas kompetences un kā integrēts mācību saturā, bet arī cik daudz skolēni iesaistīti projekta plānošanā, kā notikusi sadarbība un sadarbība starp projekta partneriem, kā projektā jēgpilni izmantotas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, cik veiksmīgi sasniegts plānotais rezultāts.

Fināla projektu skolēni eksperimentē

Kamēr skolotāji konferencē izzināja mākslīgā intelekta iespējas un radošuma nozīmi, fināla projektu skolēni, kas bija ieradušies prezentēt savus projektus, piedalījās zinātniskajās laboratorijās, ko organizēja “Laboratorium”.  Skolēniem bija iespēja izmēģināt dažādus ķīmijas un fizikas eksperimentus, kā arī noslēgumā pagatavot pašiem savu saldējumu.

Apskati bildes galerijā!

Mākslīgais intelekts un radošums

Šī gada eTwinning nacionālā konference piedzīvoja pārmaiņas ne tikai uzvarētāju kategorijās, bet arī savā tematikā. Pielāgojoties pārmaiņām visā eTwinning kopienā, konferences tēma aptvēra divu gadu tēmas – “Inovācijas un izglītība — radošums ar eTwinning” un “Labbūtība skolā”.

Arvien populārāki paliek dažādi mākslīga intelekta rīki un to pielietojums izglītībā. Taču neskatoties uz ieguvumiem pastāv arī dažādi izaicinājumi, ar ko skolotajiem jāsaskaras, izmantojot šos rīkus mācību procesā. Digitālo prasmju speciāliste Vita Vītola-Lapiņa konferences laikā runāja par dažādiem ģeneratīvā mākslīga intelekta rīkiem, to iespējām, pielietojumu un ierobežojumiem, kā arī ētiskajiem aspektiem mākslīga intelekta rīku izmantošanā.

 

Radošums ir prasme, ko var attīstīt ikviens. Radoša darbošanās māca lietot to, kas ir un pārvērst par kaut ko jaunu. Tas ir process, kas māca radīt no kļūdām un pielietot iepriekš zināmo jaunā veidā. Kā atpazīt un mazināt šķēršļus, kas traucē radošuma attīstībai? Kā sākt, uzturēt un attīstīt radošumu katrā mācību stundā? Par radošuma nozīmību konferencē runāja mg.sc.sal. sertificēta mākslas terapeite, “Pusaudžu resursu centra” mentore Līga Cepurīte.

 

Skolotāji piedalīsies mācību braucienā un skolas saņem dāvanas no “Brain Games”

No katra finālā pieteiktā projekta skolotājiem tiek piešķirts eTwinning apbalvojums – apmaksāta dalība individuālās profesionālās pilnveides mācībās Tallinā. Šiem skolotājiem būs iespēja mācīties citādi jeb nodarbības viņiem vadīs skolēni. Savukārt projektu skolas saņems dāvanu karti no “Brain Games”, ko varēs izmantot, lai iegādātos dažādas spēles labbūtības veicināšanai skolās.

Skatīt galeriju

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes.

Lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un pamatfunkcijas, tajā tiek izmantotas gan pirmās, gan trešās puses obligāti nepieciešamās sīkdatnes.
Nolūkā uzlabot tīmekļa vietnes funkcionalitāti un saturu, ar Jūsu piekrišanu papildus šajā tīmekļa vietnē var tikt izmantotas gan pirmās puses statistikas sīkdatnes, analizējot apmeklējumu statistiku, gan trešās puses sociālo mediju sīkdatnes, darot pieejamus šajā tīmekļa vietnē izvietotos video materiālus.

Skatīt papildu informāciju par personas datu apstrādi un sīkdatnēm.

Sīkdatņu iestatījumi