Izvēlne
arrow left uz ziņām

eTwinning Skola pārstāvji tiekas Dublinā, lai dalītos pieredzē

13/05/2019  |  Pieredzes stāsti
eTwinning Skola pārstāvji tiekas Dublinā, lai dalītos pieredzē

No 9.līdz 12.maijam Dublinā, Īrijā norisinājās eTwinning konference, kurā vairāk nekā 150 skolotāju, skolu direktoru un vadības pārstāvju tikās, lai dalītos pieredzē un plānotu eTwinning Skola aktivitātes nākamajam mācību gadam. No Latvijas konferencē piedalījās Nacionālā atbalsta dienesta pārstāve Baiba Suseja, kā arī skolotājas Karīna Gomola (Daugavpils 16.vidusskola) un Gite Erbe (Purmsātu speciālā internātpamatskola), kuru pārstāvētās iestādes pagājušā gadā ieguva nozīmīgo “eTwinning Skola” statusu.

eTwinning Skolas ir līderes eTwinning projektu īstenošanā, šo skolu skolotāji un vadība izprot eTwinning vērtības, kā arī darbojas, lai tās iedzīvinātu skolas stratēģijās, mācību procesā un pedagogu profesionālās pilnveides pasākumos. eTwinning Skolu skolotāji darbojas komandā, lai saviem skolēniem piedāvātu radošu un bagātu mācīšanās pieredzi. Darbojoties kā paraugs citām skolām un iedvesmo tās. eTwinning Skolas nepārtraukti attīstās un veic uzlabojumus, lai viņu skolēni kļūtu par zinātkāriem, mācītiesgribošiem un aktīviem Eiropas pilsoņiem. Šīs tēmas caurvija visas tematiskās “eTwinning Skola” konference aktivitātes, sākot no oficiālām uzrunām līdz radošajām darbnīcām un diskusijām noslēgumā.

Konferenci atklāja Īrijas Republikas Izglītības pārvaldes pārstāvis Sīmuss Knokss (Seamus Knox). Viņš savā uzrunā uzsvēra līderības nozīmību skolas attīstībā, kā arī novērtēja eTwinning Skolu ieguldījumu izglītības prakses attīstībā gan Īrijā, gan citās Eiropas valstīs, nodēvējot eTwinning skolotājus par jomas pionieriem. Arī Eiropas Komisijas pārstāve Sesila Le Klerka (Cecile Le Clercq) pateicās eTwinning skolotājiem un vadības pārstāvjiem par nozīmīgo ieguldījumu, kā arī pastāstīja par aktuālajām Eiropas Komisijas prioritātēm izglītības jomā, kas cieši saistītas ar eTwinning, piemēram, uzņēmējprasmju attīstīšanu, pirmsskolas izglītības aktualizēšanu, kā arī skolēnu un skolotāju starptautiskās mobilitātes iespējām.

Pirmo dienu noslēdza Īrijas parlamenta pārstāve Morēna O Solivana (Maureen O’Sullivan), kura aktualizēja eTwinning lomu jauniešu problēmu risināšanā, aicinot rūpīgāk aizdomāties par drošību internetā, dzimumu vienlīdzību un tiesībām skolas kontekstā, kā arī skolēnu sociālās apziņas veicināšanu.

Konferences otrā diena bija veltīta dažādām radošajām darbnīcām, kas saistīta ar eTwinning Skolu vērtībām un to, kā tās atspoguļojas mācību darbā:

  • dalītā līderība;
  • sadarbošanās un darbs komandā;
  • skolēni ir pārmaiņu virzītājspēks;
  • eTwinning kā paraugs citām skolām;
  • eTwinning kā iekļaujoša un inovatīvas mācību organizācija;

eTwinning pārstāve Baiba Suseja konferencē vadīja nodarbību par eTwinning Skolu vērtību iedzīvināšanu mācību darbā un pēc diskusijām ar skolu vadību un skolotājiem secina “Viena no veiksmīgāk īstenotajām eTwinning Skolu vērtībām ir sadarbība un skolu komandas veidošana. Dažas mazās valstis, piemēram, Malta eTwinning projektos un eTwinning aktivitātēs iesaista teju visu skolu. Grūtāk iet ar lielāku atbildības un līderības novirzīšanu skolēniem. Ja Skandināvijas valstis ar to tiek galā diezgan veiksmīgi, Francijas, Maltas un Vācijas skolotāji atzīst, ka atbilstoši skolotāja tradicionālai lomai un hierarhija skolā skolotājam grūti izkāpt no “visu zinošās” lomas un ļaut skolēniem pašiem izlemt, kļūdīties un virzīt mācību procesu. Ir arī labie piemēri, kur skolēni aktīvi piedalās lēmuma pieņemšanā un paši bez skolotāji palīdzības organizē pasākumus un risina problēmas. Interesanta ideja no Anglijas kolēģiem bija “digitālā vēstnieka” lomas ieviešana skolā. Digitālais vēstnieks ir skolēns, kas palīdz citiem skolēniem un skolotājiem IKT lietošanā. Kā skaidroja Britu kolēģi, skolēnu IKT prasmes nav noteicošās, lai šo lomu pildītu, bet gan vēlme uzņemtie atbildību un palīdzēt citiem. Skolēni atlasei gatavojas ļoti nopietni, tā ir gluži kā darba intervija. Ieguvēji ir gan skolēni, gan skolotāji.”

Konferences noslēguma dienā īru skolēni un skolotāji dalījās projektu pieredzē, kā arī kopā ar konferences dalībniekiem diskutēja par eTwinning Skola lomu kopienā. Purmsātu speciālās internātpamatskolas skolotāja Gite Erbe šādā starptautiskā pasākumā piedalās pirmoreiz: “Ir daudz ideju projektiem. Viens no lielākajiem ieguvumiem ir diskusijas ar skolotājiem no dažādām valstīm, dalīšanās pieredzē. Prieks redzēt, Latvijas pieredze un projekti pozitīvi izceļas uz Eiropas fona.” Arī Daugavpils 16.vidusskolas skolotāja Karīna Gomola ir pozitīvi noskaņota: “Esmu konferencē satikusi skolotājus, ar kuriem varētu uzsākt starptautisku eTwinning projektu. Idejas ir, tikai jāsaprot, kā tās veiksmīgāk integrēt mācību procesā, lai projekts būtu jēgpilns.”

Kopā Eiropa šobrīd ir 2236 skolas, kurām piešķirts “eTwinning Skola” statuss, 1212 no tām apbalvoja pirmajā iniciatīvas gadā, bet šogad pēc rūpīgas atlases papildus 1004 skolām tika piešķirts nozīmīgais statuss. Latvijā darbojas 34 iestādes, kas ieguvušas “eTwinning Skola” statusu, ar pilnu sarakstu var iepazīties šeit

Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot www.etwinning.lv, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai saskaņā ar mūsu privātuma politiku.