Mums katram ir sava pieredze, kā organizējam mācīšanos attālināti. Mēs piedāvājam eTwinning redzējumu! Šoreiz par atbalstu skolēniem.
Tev nav obligāti jāvada stundas tiešsaistē, lai nodrošinātu mācīšanos attālināti un arī skolēniem nav jāpavada visa diena pie datora. Svarīgākais ir dot skolēniem konkrētus un izmērāmus sasniedzamos rezultātus, skaidrus uzdevuma nosacījumus un to vērtēšanas kritērijus (pat tad, ja tu par to atzīmi neliec), kā arī apdomāt, kā skolēni tevi sasniegs, lai iegūtu atbalstu, un kā viņi saņems atgriezenisko saiti par paveikto. Varbūt tā pamatā ir saziņa e-klasē, platformā uzdevumi.lv un soma.lv ar papildus sazvanīšanos ar skolēniem un viņu vecākiem vai arī noteiktas stundas, kad būsi pie datora.
Nemēģini pārnest savu līdzšinējo praksi klasē uz virtuālo vidi 1:1. Mācoties attālināti, skolēniem nebūs klases atbalsta un tik skaidri noteikta mācību plāna kā skolā. Iespējami arī dažādi tehnoloģiju ierobežojumi. Turklāt arī tu nebūsi līdzās, lai pamudinātu viņus darboties. Atceries – mazāk ir vairāk!
Lai arī brīžam šķiet, ka skolēni tehnoloģijas pārzina labāk, viņi īsti nav raduši tās izmantot efektīvam darbam. Tāpēc, ja izmanto, ko jaunu un viņiem vēl nepazīstamu, rēķinies ar iepazīšanās un adaptēšanās laiku! Ir svarīgi ar skolēniem runāt par to, ka arī jūs mācāties ko jaunu, un ir tikai dabiski, ka kaut kas nesanāk uzreiz ar pirmo piegājienu, ka ir svarīgi darboties kopā, lai būtu labs rezultāts visiem.
Plānojot savu darbu, paturi prātā skolēnus un viņa iespējas! Kopā ar kolēģiem pārrunājiet, kā izskatīsies skolēnu diena un nedēļa. Jo skaidrāk to sev iezīmēsiet, jo vieglāk būs novērst to, ka skolēniem katru dienu nedēļas garumā 5 priekšmetos ir jālasa 5 dažādi teksti un jāveic 5 testi uzdevumi.lv platformā utt.
Pirmo ierakstu pat sadarbības spēku lasi šeit!