Ik gadu eTwinning Nacionālā atbalsta dienesta komanda piedāvā īpašu profesionālās pilnveides iespēju “eTwinning Skola” statusu ieguvušajām iestādēm, lai tās atbalstītu ceļā uz kopīgajiem Eiropas mērķiem. Pavasarī, tiekoties ar skolām tiešsaistē, kopīgi kā lielāko izaicinājumu izvirzījām vienu no eTwinning pīlāriem – skolēns kā virzītājspēks. Šī mērķa sasniegšanai no 9. līdz 11. augustam Valmierā organizējām trīs dienu mācības, kurās piedalījās skolotāji un arī skolēni. Mācībās piedalījās skolotāju un skolēnu komandas no 12 Latvijas izglītības iestādēm, kas ieguvušas “eTwinning Skola” statusu, kopīgi plānoja eTwinning projektus, ņemot vērā tieši skolēnu idejas un ieceres.
Pirmajās divās dienās skolotāji un skolēni piedzīvoja daudz komandas saliedēšanas aktivitāšu gan viesnīcas konferenču zālē, gan Gaujas Stāvo krastu Sajūtu takā. Aktivitāšu laikā izveidojās skolēnu un skolotāju projektu komandas un radās pirmās idejas projektiem. Pēc tam skolēni iepazinās viens ar otru tuvāk un apsprieda pirmās domas par iespējamo projektu kopā ar eTwinning vēstnieci Edīti Sarvu. Savukārt skolotāji tikās ar Laumu Žubuli, lai definētu sev, ko tieši nozīmē atbalstīt skolēnu projekta plānošanā, un kādas tieši prasmes katram no skolotājiem būtu attīstāmas. Kad skolēni un skolotāji atkal satikās, skolēni jau bija izveidojuši savas projektu komandas un dalījās savos pirmajos iespaidos un idejās. Pirms uzsākt darbu pie detalizētas projektu idejas plānošanas skolotājiem tika dots uzdevums – nerunāt, novērot un atzīmēt, kas skolēniem izdodas ļoti labi un atzīmēt sev savas emocijas un izjūtas. Pēc pirmajiem soļiem plānošanā skolēni atzina, ka bija neierasti, tas, ka skolotāji nepiedāvāja idejas, vai nekomentēja paveikto, taču visām skolēnu komandām darbs padevās.
Mācību otrajā dienā skolēni kopā ar Edīti Sarvu un Lieni Milleri devās plānošanas pārgājienā pa Valmieru. Pārgājiena laikā savās projektu komandās plānoja projekta sasniedzamo rezultātu, aktivitātes un izmantojamos resursus. Skolotāji tikmēr kopā ar Laumu Žubuli iepazina dažādas neformālās izglītības metodes, kuras var izmantot darbā ar skolēniem. Pēc atgriešanās skolēni izstāstīja savu projekta plānu skolotājiem un sāka gatavoties projektu prezentācijām.
Trešajā diena sākās ar skolēnu radošajām prezentācijām. Lūk, kādas bija skolēnu projektu idejas:
Pēc prezentācijām skolēni izvērtēja gan savu sadarbību ar citiem skolēniem gan ar savas skolas skolotāju. Mācībās daudz tika iegūts un rezultātā visi atzina, ka ir par 100% pozitīvi uzlādēti un gatavi atgriezties skolās, lai īstenotu savas projektu idejas. Mēs ceram, ka redzēsim pozitīvas pārmaiņas un vairāk skolēnu iesaistīsies eTwinning projektos ar savām idejām. Paldies visām “eTwinning Skola” statusu ieguvušajām iestādēm, kuras piedalījās mācībās!