Ik gadu gatavošanos jaunajam mācību gadam eTwinning Nacionālā atbalsta dienesta komanda iesāk kopā ar eTwinning vēstniekiem. Trīs dienu mācībās liels uzsvars tika likts uz grupu dinamiku, dažādu personības tipu atpazīšanu grupās, skolēnu pašvadītu mācīšanos, komandas veidošanas metožu apguvi. Ne mazāk svarīga bija arī dalīšanās pieredzē par sasniegto un paveikto pagājušajā mācību gadā. Vērtīgās nodarbības vadīja Kristīne Zaksa, Kadrija Beirote (biedrība “Radošuma pils”) un Vilnis Brēmanis (Aktīvā tūrisma centrs “Eži”).
Mācības iesākās intensīvi – ar ķeršanos pie praktiskām aktivitātēm un Kristīnes Zaksas un Kadrijas Beirotes lekcijām. Nodarbību vadītājas iepazīstināja vēstniekus ar metodēm un rīkiem, kā veidot un vadīt grupas dinamiku un kā atpazīt dažādas skolēnu lomas grupā. Par pamatu izmatoja psihologa Brjūsa Tukmana teoriju (Bruce Tuckman, Tuckman’s Stages of Group Development, 1965) par grupu vai komandu attīstību. Tukmana teorija nosaka, ka katra komanda vai grupa iziet cauri piecām stadijām, sākot no tikšanās brīža, un beidzas līdz ar projekta noslēgumu. Stadijas ir – izveidošanās, vētra, darbs, radošais darbs, pabeigšana.
Katra no stadijām ir jāvada, jo palaišana pašplūsmā var novest pie nevēlamām sekām. Šī procesa vadītājs, protams, ir skolotājs, kurš pārliecinās, ka visi skolēni tiek iesaistīti procesā. Skolotājs palīdz izcelt labās skolēnu īpašības un mazināt potenciālos riskus, kas saitīti ar destruktīvu vai agresīvu skolēnu uzvedību. Skolotāja uzdevums ir palīdzēt skolēniem iemācīties ieklausīties vienam otrā, atklāti komunicēt un mierīgi risināt konfliktsituācijas. Tāpat vadīta tiek arī vecāku uzvedība un iesaistīšanās klases darbā. Tas sākotnēji var likties kā milzīgs papildus darba apjoms, un nenoliedzami katram skolotājam būs sevī jāiegulda laiks un pūles, taču tas atmaksāsies ilgākā laika posmā. Ar laiku skolēni iemācās būt patstāvīgāki, palīdzēt viens otram grupā, sadarboties. Soli pa solim, skolēnu grupa kļūst par komandu.
Otrās dienas pēcpusdienas cēlienu vēstnieki pavadīja iepazīstot jauno eTwinning platformu. Pēc tam turpinot ar enerģiskām diskusijām par to, kas paveikts iepriekšējā mācību gadā, kas sasniegts, ko varēja uzlabot. Kopā ar eTwinning Nacionālo atbalsta dienestu apsprieda nākotnes plānus un eTwinning Skolu iespējas.
Noslēdzošā diena eTwinning mācībās pagāja, saskaroties ar nevienu vien izaicinājumu. Vēstnieki un Nacionālais atbalsta dienests devās savvaļā jeb mežos Gaujas Nacionālajā parkā. Aktīvās tūrisma firmas “Eži” treneris Vilnis Brēmanis pavadīja mūs īsā pastaigā, kurā baudījām dabu, neierastas un mazliet apslēptas vietas Latvijas mežos, kā arī sniedza daudz noderīgu padomu komandu veidošanai. Pastaigas laikā visi dalībnieki varēja izmēģināt dažādas aktivitātes, lai izprastu cilvēku lomu komandās, stiprinātu komunikāciju, mācītos paļauties uz citiem, mācītos uzņemties atbildību par grupu vai gluži vienkārši – justos piederīgs grupai. Šie uzdevumi bija veidoti tā, lai skolotāji tos viegli varētu pielietot ikdienā, strādājot ar skolēniem. Vilnis arī vērsa skolotāju uzmanību uz to, kā izmantot apkārtējo vidi mežā dažādiem saliedēšanās uzdevumiem, kas jāņem vērā, izvēloties aktivitātes un kā labāk iesaistīt vecākus. Skolotājiem bija iespēja uzdot jautājumus gan par pārgājienu organizēšanu, gan rīcību krīzes situācijās, gan dažādu metožu alternatīvas dažādu vecumposmu skolēniem. Četras stundas mežā paskrēja nemanot un visi dalībnieki ar prieku un pozitīvu noskaņojumu atskatījās uz savu pieredzi.
Mācībās daudz kas tika iegūts un rezultātā visi atzina, ka ir par 100% pozitīvi uzlādēti un gatavi atgriezties skolās. Mēs ceram, ka kopā redzēsim pozitīvas pārmaiņas vairākas Latvijas skolās un mūsu vēstnieki ar savu pieredzi dalīsies gan ar kolēģiem, gan skolas vadību.