![](https://etwinning.lv/wp-content/uploads/2020/12/1.png) | Uzmini frāziKlasiskais variants Šī spēle aizgūta no spēļu šoviem, kurā minētājs nedzird izrunāto frāzi, bet tikai redz otra cilvēka mīmiku. Šo lieliski var izmantot jebkura mācību priekšmeta kontekstā, jo var iesaistīt jebkādu vārdu un frāzes. Turklāt jautrība garantēta. Zoom pielāgojums Tam, kurš frāzi vai vārdu saka skaļi, izslēdz mikrofonu, un tad skolotājs privātajā čata ziņā nosūta vārdu vai frāzi, kas jāpasaka, un pārējie min. Iesakām iepriekš vienoties par to, kā organizēsiet minēšanu, lai skolotājs var izsekot atbildēm. |
![](https://etwinning.lv/wp-content/uploads/2020/12/2-300x251.png) | Dārgumu medībasKlasiskais variants Tradicionālā versijā skolēni meklē paslēptos priekšmetus, saņemot no skolotāja uzdevumus, kurus atrisinot, skolēni iegūst norādes, kur meklēt nākamo. Zoom pielāgojums Skolotājs sniedz norādes, un skolēni meklē noteiktas lietas savās mājās, noteiktā laikā. Var dot konkrētu priekšmetu nosaukumus svešvalodā, vai izmantojot jēdzienus un lietas, kas saistītas ar konkrēto mācību priekšmetu (cilindrs, trapace, 3 lietas, kuras tu ņemtu līdzi uz neapdzīvotu salu, dzejoļu krājums, 3 lietas, kuras nebija pieejamas pirms 50 vai 100 gadiem, utt. ). Pēc tam var aicināt stāstīt par atnestajām lietām, tās mērīt, svērt vai kā citādi ar tām praktiski darboties. |
![](https://etwinning.lv/wp-content/uploads/2020/12/3-300x251.png) | Atmini vārdu (karātavas)Klasiskais variants Ierasti šo spēli spēlē, izmantojot tāfeli vai papīra lapu. Skolotājs izvēlas vārdu vai frāzi un uzvelk tik svītriņu, cik burtu. Skolēni sauc burtus, kuri varētu būt vārdā, un cenšas vārdu atminēt. Šo spēli var spēlēt jebkurā mācību priekšmetā, izvēloties jēdzienus, frāzes vai izteicienus saistītus ar šo mācību priekšmetu. Zoom pielāgojums Var darboties visa klase, izmantojot Zoom balto tāfeli vai sadalīt skolēnus mazās grupās (izmantojot breakout rooms jeb grupu istabas) un ļaut viņiem pašiem izspēlēt šo spēli. Ja spēlē ar visu klasi vienlaikus, iesakām iepriekš vienoties par to, kā organizēsiet minēšanu, lai skolotājs var izsekot atbildēm. Ja izmanto grupu istabas, skolotājs var ik pa brīdim pievienoties kādai grupai, lai dzirdētu, kā skolēniem veicas. |
| |
![](https://etwinning.lv/wp-content/uploads/2020/12/4-300x251.png) | Divas patiesības un vieni meliKlasiskais variants Šī ir lieliska spēle, lai labāk iepazītu viens otru. Katrs skolēns izdomā 3 apgalvojumus par sevi, no kuriem viens apgalvojums ir nepatiess, un pārējie cenšas atminēt, kurš no apgalvojumiem nav patiess. Šo var spēlēt arī, aicinot skolēnus izdomāt apgalvojumus par konkrēto mācību vielu. Iesakām skolotājam būt tam, kurš pasaka pirmos trīs apgalvojumus, lai skolēni labāk saprot, kas darāms, un lai apgalvojumi nav pārāk viegli atminami. Zoom pielāgojums Var darboties visa klase, izmantojot Zoom iespēju “balsot ar paceltu roku”, var arī sadalīt skolēnus mazākās grupās (izmantojot grupu istabas) un ļaut viņiem pašiem izspēlēt spēli. Ja spēlē visa klase vienlaikus, iesakām iepriekš vienoties par to, kā organizēsiet minēšanu, lai skolotājs var izsekot atbildēm. Var, piemēram, likt pie ekrāna pacelt/ parādīt ciparu 1,2 vai 3, lai balsotu par nepatieso apgalvojumu. Ja izmanto grupu istabu opciju, skolotājs var ik pa brīdim pievienoties kādai grupai, lai dzirdētu, kā skolēniem veicas. |
![](https://etwinning.lv/wp-content/uploads/2020/12/5-300x251.png) | BingoKlasiskais variants Visiem zināma ciparu spēle, kur katram spēlētājam ir citāda lapa ar cipariem, kurus spēlētājs atzīmē, ja vadītājs šo ciparu nosauc. Šajā spēlē ciparu vietā var izmantot attēlus vai vārdus. Tā ir lieliski pielāgojama jebkuram mācību priekšmetam. Zoom pielāgojums Var ar šo ērto rīku https://www.eslactivities.com dažos, vieglos soļos izveidot bingo lapas ar vēlamajiem vārdiem visai klasei, lai katram skolēnam ir sava. Var aicināt skolēnus izveidot pašiem savu bingo lapu, ieliekot tajā konkrētās tēmas vārdus, tad saukt vārdus, kurus skolēni atzīmē savās bingo lapās. Tas, kuram pirmajam izveidojas pilna rindiņa, kolonna, diagonāle vai viss laukums (kā esat iepriekš vienojušies) paceļ un parāda to savā kamerā |
![](https://etwinning.lv/wp-content/uploads/2020/12/6-300x251.png) | Parādi un pastāstiKlasiskais variants Lieliska aktivitāte, lai veicinātu prasmi stāstīt. Skolēni izvēlas kādu savu priekšmetu un pastāsta par to. Zoom pielāgojums Tā kā skolēni atrodas savās mājās, tad viņi var viegli izvēlēties un parādīt, savu mīļāko lietu, mājdzīvnieku, mīļāko grāmatu, kādu ģimenes foto utt. Noderēs arī kā aktivitāte ar vecāko klašu skolēniem, lai iepazītu viens otru labāk. Šo aktivitāti arī var veikt mazajās grupās un tad kopīgajā grupā aicināt citus minēt, kuram no mazās grupas bija konkrētā lieta. |
![](https://etwinning.lv/wp-content/uploads/2020/12/7-300x251.png) | Ātrās reaģēšanas vienībasKlasiskais variants Šajā aktivitātē skolēni ierobežotā laikā rod risinājumu problēmai vai rada kaut ko kopīgi. Zoom pielāgojums Skolēni pa divi grupu istabās veic mazu uzdevumu konkrētā laikā, piemēram izgudro īsu deju, izdomā 5 vingrojumus, izdomā 3 mīklas utt. Svarīgi nedot šim uzdevumam pārāk daudz laika. Zoom grupu istabu priekšrocība ir tā, ka tās eksistē tikai tik ilgu laika sprīdi, cik skolotājs noteicis. Skolēnus ir vieglāk “savākt” atpakaļ lielajā grupā. |
![](https://etwinning.lv/wp-content/uploads/2020/12/8.png) | Kopīgo lietu sarakstsKlasiskais variants Lieliska aktivitāte, lai skolēni iepazītu viens otru. Skolēni mazās grupās pārrunā to, kas viņiem kopīgs un veido kopīgo lietu/interešu sarakstu. Laiks ir ierobežots, skolēniem ir jāizveido pēc iespējas garāks saraksts. Garākais kopīgo lietu saraksts uzvar. Zoom pielāgojums Skolēni mazās grupās veido garus sarakstu ar lietām, kas viņiem kopīgas. Pašu sarakstu var veidot Google dokumentā, ko skolotājs sagatavojis iepriekš. Svarīgi ir saiti uz kopīgo Google dokumentu grupām iedot pirms viņi sadalās pa grupām. Iespējams, grupas var izveidot jau pirms Zoom tikšanās, tas atvieglos darba organizēšanu tikšanās laikā un ļaus skolotājam pārdomāt grupu sastāvus. Kad visi atgriezušies kopīgajā Zoom istabā, var aicināt katras grupas pārstāvi čatā ierakstīt kopīgo lietu skaitu, lai noskaidrotu uzvarētāju. |
![](https://etwinning.lv/wp-content/uploads/2020/12/9.png) | Kas ir kastē?Klasiskais variants Skolotājs sagatavo kasti, ievieto tajā kādu priekšmetu, un skolēni min, kas tajā atrodas, uzdodot slēgtā tipa jautājumus, uz kuriem var atbildēt ar jā vai nē. Priekšmets var būt saistīts ar apgūstamo tēmu. Zoom pielāgojums Skolotājs kasti parāda kamerā, pagrabina to pie mikrofona un skolēni atbildes ieraksta, menti.com, answergarden.com, vai uz Padlet tiešsaistes ziņojumu sienas. Var minēšanai izmantot arī Zoom čatu. |
![](https://etwinning.lv/wp-content/uploads/2020/12/10.png) | Mēmais šovsKlasiskais variants Šī spēle daudz komentāru neprasa. Skolotājs sagatavo vārdus, kurus skolēniem būs jārāda un skolēni viens pēc otra rāda vārdu, kamēr pārējie cenšas to uzminēt. Šo spēli var pielāgot jebkuram mācību priekšmetam. Rādīšanas vietā var arī aicināt skolēnu skaidrot vārdu, kā spēlē Alias. Zoom pielāgojums Skolēns ar izslēgtu mikrofonu rāda vārdu, ko skolotājs skolēnam uzrakstījis privātajā čatā. Iesakām iepriekš vienoties par to, kā organizēsiet minēšanu, lai skolotājs var izsekot atbildēm. |