Augusta sākumā eTwinning Nacionālā atbalsta dienesta komanda kopā ar eTwinning vēstniekiem jaunajam mācību gadam gatavojās Krāslavas novadā. Vēstnieku seminārs bija veltīts sociāli emocionālās mācīšanās metodēm mācību procesam. Trīs dienu intensīvās mācībās dalībnieki veica atskatu uz padarīto, sasniegto, kā arī dalījās savā pieredzē par pozitīvajiem notikumiem mācību gada laikā. Atlikušais laiks tika veltīts darbam kopā ar Līgu Bērziņu no uzvediba.lv un Ernestu Pūliņu-Cini, lai emocionāli sagatavotos 2021./2022. mācību gadam.
Mācības iesākās ar atskatu par paveikto iepriekšējā mācību gadā. Ļoti labi ir veicies ar Kvalitātes sertifikātu iegūšanu eTwinning projektos – vairāk ir ne tikai pieteikumu, bet arī atzinību ieguvušo projektu īpatsvars. Vēstnieki iepazinās arī ar eTwinning aktualitātēm jaunajā mācību gadā.
Pirmajā dienā arī iepazināmies ar jaunajiem eTwinning vēstniekiem. Visi dalībnieki veica dažādas komandas saliedēšanas aktivitātes – dalījās pieredzē un savos veiksmes stāstos par pēdējo mācību gadu, improvizēja un radīja mazus priekšnesumus, lai lauztu ledu, fotografējās un veica tīklošanās aktivitātes. Mācību laikā vēstnieki arī rakstīja sev uzmundrinošas vēstules grūtākam brīdim nākotnē.
Īpaši lietderīga bija otrā mācību diena, kura tika pavadīta kopā ar Līgu Bērziņu no uzvediba.lv. Visas dienas garumā skolotāji ļoti aktīvi iesaistījās diskusijā ar L. Bērziņu par sagaidāmajām uzvedības problēmām skolēniem, kad skolās atsāksies darbs klātienē. L.Bērziņa iepazīstināja arī ar attiecību trijstūra teorētisko pamatojumu. Vēstniekiem bija iespēja uzdot savus jautājumus par savā praksē piedzīvotajām problēmsituācijām, kā arī eksperte kopā ar skolotājiem analizēja dažādas situācijas, kuras radās pašu mācību laikā. Šī pieeja ilustrēja, kā profesionāli reaģēt klasē, un ka ne visas situācijas, kuras var rasties, ir risināmas tad, kad skolā jau ierodas vecāki ar sūdzībām. L. Bērziņa vienu pēc otras sniedza praktiskus padomus, kā nomierināt bērnus klasēs, kā apslāpēt nemierus un motivēt skolēnus iesaistīties mācību procesā.
Vai zināji, ka uzvedības problēmas un vardarbība skolās notiek ne tikai skolēnu vidū? Papildus tam, ka vēstnieki apguva teoriju un praktiskas iemaņas par vardarbību klasēs, mācījās, kā tikt galā ar mobingu, bija iespēja diskutēt par to, kā risināt situācijas ar problemātiskiem vecākiem un vardarbību kolēģu vidū.
Visu apgūto būtu grūti iespiest pāris rindkopās, taču kopumā vēstnieki viennozīmīgi atzina, ka septembris ir brīnišķīgs brīdis, lai pārrakstītu to, kā mēs visi esam līdz šim strādājuši, veidojuši savu vidi. Kā arī Līgas Bērziņas sniegtā informācija ir tiešām noderīga.
Ja otrā diena bija veltīta skolēniem, tad pēdējā dienā vēstnieki un Nacionālais atbalsta dienests tikās ar Ernestu Pūliņu-Cini (RSU Psihosomatiskās medicīnas un Psihoterapijas klīnikas ārsts – psihoterapeits), lai pievērstos pašu skolotāju emocionālajai labjūtībai. Mēs zinām, ka emocionāli stabili un nosvērti skolotāji spēj labāk mācīt skolēnus un organizēt darbu klasēs, tādēļ šajā dienā uzsvars tika likts uz metodēm, kā sasniegt un uzturēt šādu stāvokli ikdienas darbā un saskaroties ar grūtībām. Apskatījām veselīgu robežu novilkšanu attiecībā uz vecāku – skolotāju komunikāciju, labjūtības un miera atgūšanas metodes. Skolotāji nereti nostāda citu vēlmes un vajadzības augstāk par savu labsajūtu, taču tā rezultātā notiek izdegšana un pasliktinās atmosfēra un darbs klasēs. Šīs mācības bija labs atgādinājums, ka palīdzot sev, mēs varam izdarīt daudz labāk palīdzēt citiem.
Mācībās daudz kas tika iegūts un rezultātā visi atzina, ka ir par 100% pozitīvi uzlādēti un gatavi atgriezties skolās. Mēs ceram, ka kopā redzēsim pozitīvas pārmaiņas vairākas Latvijas skolās un mūsu vēstnieki ar savu pieredzi dalīsies gan ar kolēģiem, gan skolas vadību.