Izvēlne
arrow left uz ziņām

Konferencē apbalvo labākos eTwinning skolu sadarbības projektus

15/10/2020  |  Notikumi
Konferencē apbalvo labākos eTwinning skolu sadarbības projektus

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra Eiropas skolu sadarbības tīkla eTwinning ietvaros šī gada 10. oktobrī Rīgā, VEF Kultūrvietā “Spīdola” rīkoja Nacionālo eTwinning konferenci, kurā prezentēja sešus pagājušā mācību gada veiksmīgākos sadarbības projektus un apbalvoja konkursa “Nacionālā eTwinning balva 2020” uzvarētājus. Konferences ietvaros Ogres 1. vidusskolas direktors Igors Grigorjevs dalījās pieredzē attālinātās mācīšanās organizēšanā, bet diplomēta supervizore Evija van der Beek stāstīja par izdegšanas un ilgstoša stresa cēloņiem un sekām.

Labākie eTwinning sadarbības projekti – Daugavpilī, Kalnciemā un Bauskā

Nacionālo eTwinning balvu 2020 starptautisko projektu kategorijā ieguva J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas projekts “Born to Read” (projekta iesniedzēja Anna Beļska). Nacionālo eTwinning balvu 2020 nacionālo projektu kategorijā, kā arī skatītāju balvu ieguva Kalnciema vidusskolas projekts “Droši nedrošās spēles” (projekta iesniedzēja Inese Zvaigznone), kas īstenots kopā ar Bauskas Valsts ģimnāziju (projekta iesniedzēja Līga Bajāre).

Labākie projekti aptver dažādus mācību priekšmetus un kompetences

Šogad konkursa finālā iekļuva vietēja un starptautiska mēroga skolu sadarbības projekti, kas pārstāv dažādus mācību priekšmetus un skolēnu vecuma grupas. Kalnciema vidusskolas projekts “Droši nedrošās spēles” skolēniem saistoši un interesanti atgādina par bīstamām situācijām apkārt, attīstot kritisko domāšanu, aktiermākslu, izmantojot sadarbību un digitālos rīkus, veidojot tiešsaistes spēli “Droši pasaulē” (1.spēle, 2.spēle).
Projekta TwinSpace publiskā pieeja.

J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas projekta “Born to read” mērķis bija panākt, ka skolēni lasa grāmatas angļu valodā, piedāvājot skolēniem daudz dažādas aktivitātes gan klātienē, gan tiešsaistē, kuras veicina lastītprasmes attīstību. Visas metodes un aktivitātes vēlāk apkopotas metodiskajā materiālā skolotājiem. Skolēni sadarbojieties ir izveidojuši filmu ar pašu veidotu stāstu, kurā piedalās dažādi daiļliteratūras tēli.
Projekta TwinSpace publiskā pieeja.

Noskaties konferences video ierakstu

Finālisti (prezentēšanas secībā):

  • Rīgas Teikas vidusskolas projekts “Deutsch lernen macht Spaß” (projekta iesniedzēja Helēna Briede)
  • Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas projekts “Plastic Free Baltic Sea” (projekta iesniedzēja Natālija Karpenko)
  • Kalnciema vidusskolas projekts “Droši nedrošās spēles” (projekta iesniedzēja Inese Zvaigznone), kas īstenots kopā ar Bauskas Valsts ģimnāziju (projekta iesniedzēja Līga Bajāre)
  • Riebiņu vidusskolas projekts “Acquisition of programming skills using the mobile application development environment “MIT App Inventors”” (projekta iesniedzējs Guntis Tjarvja)
  • J.Pilsudska Daugavpils valsts poļu ģimnāzijas projekts “Born to Read” (projekta iesniedzēja Anna Beļska)
  • Krišjāņa Valdemāra Ainažu pamatskolas projekts “Periodicity in our life” (projekta iesniedzēja Ineta Lielkalne)

Konkursā vērtē ne tikai to, kā projekts attīsta dažādas kompetences un kā integrēts mācību saturā, bet arī cik daudz skolēni iesaistīti projekta plānošanā, kā notikusi sadarbība un sadarbība starp projekta partneriem, kā projektā jēgpilni izmantotas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, cik veiksmīgi sasniegts plānotais rezultāts.

Fināla projektu skolēni iejūtas virtuālajā realitātē

Kamēr skolotāji konferencē diskutēja par attālināto un darbu un izdegšanu, fināla projektu skolēni, kas bija ieradušies prezentēt savus projektus, devās uz portālu “Virtual Reality Riga”, kurā izmēģināja dažādas virtuālās realitātes briļļu iespējas, no kurām jautrākā bija 3D zīmēšana.

Attālinātā darba organizēšana

Ogres 1. vidusskolas direktors Igors Grigorjevs konferences dalībniekiem sniedza savu redzējumu par labāku attālināto mācīšanos. Viņš stāstīja, kā skolā organizēt attālināto mācīšanos un par attālināto mācību elementiem, kas efektīvā veidā “jāieauž klātienes skolas audumā”. Viena no galvenajām I.Grigorjeva atziņām: “Svarīgākais ir skolotājiem un vadībai kopīgi vienoties par sadarbību – vienotām platformām, rīkiem un vienotu komunikāciju ar vecākiem, lai mācību darbu padarītu efektīvāku.”

Izdegšana jeb kā neizdegt

Konferencē kopā ar diplomētu supervizori un sertificētu profesionāls kouču Eviju van der Beek diskutējām par izdegšanas un ilgstoša stresa cēloņiem un pazīmēm, izdegšanas sekām personīgajā un profesionālajā dzīvē, kā atpazīt ilgstoša stresa izraisītos traucējumus un simptomus, lai tos varētu novērst pirms iestājas izdegšanas fāze. Kopā mēģinājām apzināt stresa cēloņus jeb stresorus savā darbā. Diskusiju noslēdzām ar secinājumu: “Es darbu labāko šobrīd iespējamo, ko varu izdarīt!”

Skolotāji piedalīsies Eiropas konferencē, skolās notiks Ziedoņa klases radošās darbnīcas

No katra finālā pieteiktā projekta skolotājiem (vairākiem no skolas) tiek piešķirts eTwinning apbalvojums – apmaksāta dalība individuālās profesionālās pilnveides mācībās, par kuru vietu un laiku dalībnieki tiks informēti. Kad būs iespējams atsākt klātienes mācības, uz fināla projekta skolām dosies “Ziedoņa klase” komandu – izlaušanās istabas aktivitātes pamatskolas/ vidusskolas projektu finālistiem un “Lāča Andreja stunda” interaktīvā nodarbība sākumskolas projektu finālistiem.

Skatīt galeriju
Šī vietne izmanto sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot www.etwinning.lv, Jūs piekrītat sīkdatņu lietošanai saskaņā ar mūsu privātuma politiku.