Vai plānojat projektu par labbūtību? eTwinning grāmata piedāvā dažādas aktivitātes, kas palīdzēs atbalstīt skolēnu emocionālo, fizisko un mentālo labbūtību.
Šīs aktivitātes aptver izglītības posmus sākot no pirmsskolas līdz profesionālajai izglītībai, un piedāvā praktiskas idejas, kuras var pielāgot jūsu klases specifiskajām vajadzībām.
Aktivitātē “Nomierini sevi!” bērni mācās atpazīt un izteikt emocijas, izmantojot jautrus vingrinājumus. Ar ilustrētu kartīšu palīdzību pirmsskolas vecuma bērni uzmin dažādas emocijas, tādējādi attīstot empātiju un veidojot kopīgu emocionālo vārdnīcu. Bērni arī veido “pašnomierināšanās kasti”, kurā ievieto mierinošus priekšmetus, kas palīdz emocionāla stresa brīžos. Šī aktivitāte iemāca vienkāršas stratēģijas stresa pārvarēšanai, un kastē bērni var likt nomierinošus priekšmetus, mīļas atmiņas vai iecienītākās dziesmas.
Pamatskolas skolēni apgūst emocionālās prasmes aktivitātē “Dejo savam labumam”, pētot, kā mūzika un kustības palīdz vadīt emocijas un uzlabo pašsajūtu skolā. Skolēni sadarbojas, pētot dejas priekšrocības, veido digitālus plakātus un apmainās ar radošiem atskaņošanas sarakstiem ar projekta sadarbības partneriem.
Kustību nozīmi labbūtības veicināšanā pēta aktivitātē “Kusties laimei pretim”, kas paredzēta pamatskolas vecāko klašu skolēniem. Skolēni piedalās vingrinājumos, kas palīdz domāt par emocijām un novērot, kā līdzīgas sajūtas piedzīvo vienaudži. Šī aktivitāte veicina empātiju un pašapziņu, kā arī mudina radoši izpausties, veidojot sociālo mediju kampaņas un mākslinieciskas iniciatīvas.
Vecāko klašu skolēni attīsta dažādas grūtību pārvarēšanas stratēģijas (coping) aktivitātē “Tev jādarbojas pašam, bet nekad vienam”, apspriežot bērnībā izmantotos paņēmienus un mācoties meklēt atbalstu. Šī aktivitāte ietver rīcības plānu veidošanu dažādiem scenārijiem, tādējādi attīstot problēmu risināšanas un savstarpējā atbalsta prasmes.
Profesionālās izglītības audzēkņi aktivitātē “Vai tu esi mentāli apzinīgs?” pēta psihiskās labbūtības nozīmi, nosakot sev ideālo darba un dzīves līdzsvaru. Strādājot starptautiskās grupās, audzēkņi izstrādā informatīvas kampaņas par tēmām, piemēram, stresa pārvaldību un trauksmes mazināšanu. Šī aktivitāte veicina atbildību par savu psihisko veselību un veicina atklātas diskusijas skolas kopienā.
Izpētiet šīs aktivitātes detalizētāk, kur tās soli pa solim aprakstītas eTwinning stāsti: “Labbūtības veidošana skolā”.
Informācijas avots: ESEP
Attēl autors un avots: Norma Mortenson no Pexels.com