Līdzīgi kā par pagājušā gada tēmu, arī šogad ir tapusi eTwinning grāmatas, kurā atspoguļots svarīgākais par gada tēmu – Jauno Eiropas Bauhaus. Šoreiz grāmata ir atšķiras ar to, ka pamatā sastāvs no veiksmīgi īstenotu eTwinning sadarbības projektu piemēriem, kuru starpā ir arī projekts no Latvijas!
Kā pats pirmais piemērs ir izcelts Latvijā un Itālijā dibinātais projekts “Mission #Explorers of Nature”. Projektu dibināja un īstenoja eTwinning vēstniece un Priekuļu pirmsskolas izglītības iestādes “Mežmaliņa” vadītāja Kristīna Bernāne un Klaudija Mureli (Claudia Murelli) no Milānas. Projektā piedalījās arī skolotāji no Grieķijas un Islandes.
Projekta mērķis bija meklēt un pārveidot “apslēptos dārgumus” skolas apkārtnē. Skolēni tuvāk iepazina jau sev pazīstamu vietu (skolas dārza, jūras, meža, pludmales utt.) un veidoja savu identitāti, balstoties uz dabas elementiem (galvenokārt ūdeni un augiem). Skolēnu autentiskā pieredze tika rekonstruēta un pārveidota. Tas veicināja reālu mācīšanos dabiskā un iekļaujošā kontekstā, jo skolēni varēja brīvi izteikt priekšlikumus, eksperimentēt, mainīties, priecāties, veikt savas izvēles un mācīties izvērtēt riskus, izprotot pamatā esošos ierobežojumus un apzinoties iespējas.
Lai uzzinātu vairāk par projektu, ieskaties grāmatā!
Kopumā grāmatā ir iekļauti seši projekti par dažādām tēmām – saikne ar dabu, piederības sajūta sabiedrībā, kultūrā un izglītībā, iekļaušana, ilgtspēja. Dažādu vecumposmu skolēni ir strādājuši, lai kopīgi iztēloties savu nākotni caur kādu no šīm skatu prizmām. Turklāt grāmatā iekļautie projekti ir arī labi piemēri tam, kā var veiksmīgi apvienot skolas vidi, digitālo vidi, kā arī āra un sabiedrisko vidi.
2022. gada eTwinning gada tēma varbūt ir plaša un bez papildus iedziļināšanās grūti aptverama, taču, ja šo uzdevumu sadala mazākos posmos, viss ir iespējams. Arī grāmatā aprakstītie projekti ir pierādījums, ka dažreiz pietiek ar maziem solīšiem, lai kopīgi visā Eiropā radītu lielas pārmaiņas. Kāds Latvijā, Itālija, Islandē un Grieķijā pētīja cilvēka saikni ar dabu, bet citās valstīs – iekļaušanu vai ilgtspēju, tādejādi nodrošinot, ka mēs visi kopā izsapņojam savu nākotni un virzāmies uz savu mērķu un sapņu īstenošanu. Kā rakstīts grāmatā:
“Ir skolas, skolotāji un projekti, kas bruģē jauniešiem ceļu, lai tie varētu radīt skaistu, ilgtspējīgu un iekļaujošu nākotni. Skolēni sapņo par videi draudzīgām skolām ar varavīksnes krāsām, sēnes cepurītes formas jumtu un jaunākajām tehnoloģijām. Viņi arī iztēlojas skolu, kurā ir laipni gaidīti skolēni no dažādām kultūrām, kurā visi ir laimīgi un kurā skolēniem tiek dotas iespējas apspriest aktuālus jautājumus, iepazīt citam citu un kopīgi veidot sadarbības projektus.”
Lasi eTwinning grāmatu “Mūsu nākotne – skaista, ilgtspējīga, kopīga: eTwinning un Jaunais Eiropas “Bauhaus”” tiešaistē (latviešu valodā). Grāmatu vari atrast arī eTwinning Latvija tīmekļa vietnes “Iesaisties” sadaļā pie informācijas materiāliem.
Jauno grāmatu dažādās valodā iespējams atrast Eiropas Savienības Publikāciju biroja tīmekļa vietnē.
eTwinning ir Eiropas Savienības programmas izglītības, apmācības, jaunatnes un sporta jomā Erasmus+ aktivitāte, kura tiek īstenota, izmantojot projektu kā mācību metodi un nodrošinot kompetenču pieeju izglītībā, veicina pedagogu profesionālo pilnveidi IKT, metodikas un valodu jomā. Reģistrējoties eTwinning, skolotāji var īstenot projektus vietējā un Eiropas mērogā, izmantot bezmaksas tiešsaistes partneru atrašanas, sadarbības un projekta gaitas atainošanas rīkus, kā arī piedalīties vietējā un starptautiskā mēroga pedagogu profesionālās pilnveides pasākumos gan tiešsaistē, gan klātienē. eTwinning reģistrējušies aptuveni 1 055 000 skolotāju, no kuriem 7500 ir Latvijas skolotāji. Informācija par citiem eTwinning pasākumiem – www.etwinning.lv.