Oktobra beigās Kannās, Francijā norisinājās Eiropas eTwinning konference, kurā piedalījās vairāk nekā 500 skolotāju, nacionālo atbalsta dienestu un valdības pārstāvji no 44 eTwinning un eTwinning plus dalībvalstīm.
Konferenci atklāja Francijas Izglītības ministrs Jean-Marc Merriaux, kurš uzsvēra eTwinning pozitīvo ietekmi un Eiropas komisijas pārstāve Sophia Eriksson Waterscoot, kura īpaši izcēla eTwinning ieguldījumu, veicinot jauniešos izpratni par demokrātiju un Eiropas Savienības nozīmību. Konferences pamatreferāta tēma bija “Skolas – demokrātijas laboratorijas”, kura laikā tika prezentēti dati no pētījuma par demokrātijas principu ievērošanu skolās Eiropā. Dienas otrajā daļā tika apbalvoti labākie eTwinning projekti dažādās vecuma kategorijās un pasniegtas specbalvas. Dienas izskaņā tika uzsāka demokrātijas lomu spēle, kuras mērķis bija demonstrēt to, kā ar lomu spēles palīdzību ir iespējams runāt par demokrātiju, kopīgi pieņemot lēmumus un risinot problēmsituācijas.
Otrā diena bija veltīta darbnīcām. Skolotājiem bija iespēja piedalīties dažādās radošajās darbnīcās:
Šo darbnīcu vadīja Beļģijas nevalstiskās organizācijas pārstāve Deckers Lieselot kopā ar skolēnu. Darbnīcas ietvaros tika izskatīti nosacījumi, kas sekmē jauniešu iesaisti un līdzdarbošanos, kā arī tika apspriesti iespējamie riski. Kopā ar pārējiem dalībniekiem pielietojām apgūtās zināšanas un plānojām projekta ideju, kurā īpašs uzsvars bija uz skolēnu iesaisti.
Zviedrijas Izglītības ministrijas pārstāvji Felix Unogwu un Rafi Faroq dalījās ar reālās dzīves piemēriem un par to kādas metodes izmantot teroristu organizācijas, lai savervētu Eiropas savienības jauniešus. Darbnīcas ietvaros arī veidojām plakātus par demokrātiju, tā lai tie uzrunātu mūsdienu jauniešus.
Darbnīcu vadīja poļu skolotāja Joanna Waszkowska. Skolotāja dalījās pieredzē par to, kā ar jauniešiem runāt par manipulācijas tehnikām, kuras izmanto gan mediji, gan politiķi. Darbnīcā noskatījāmies īsu video par to, ko par savu mācīšanos saka skolēni
Darbnīcas ietvaros arī analizējām padomju laika poļu mediju manipulācijas piemēra video, kurā apkopots sabiedrības viedoklis par jauniešiem, un runas fragmentu no Dž. Orvela grāmatas “Dzīvnieku ferma”.
Darbnīcu vadīja 2 pārstāvji no School Education Gateway un divi skolotāji, kuri kopā ar savas skolas kolēģiem piedalījās mācībās tiešsaistē. Abi skolotāji stāstīja par to kādas ir bijušas viņu kolēģu gaidas un bažas par mācīšanos tiešsaistē un to, kā šis viedoklis mainījies reāli piedaloties tiešsaistes mācībās. Abi skolotāji arī uzsvēra to, cik liela nozīme ir tam, ka skolotāji mācās kopā un var saņemt nepieciešamo atbalstu tieši tad, kad tas nepieciešams.
Apbalvoto projektu darbnīcas. Šajās darbnīcās labāko projektu autori stāstīja par saviem projektiem un atbildēja uz dalībnieku jautājumiem.
Paralēli skolotāju darbnīcām, tikās arī 44 valstu ministriju pārstāvji, kuriem bija paredzēta atsevišķa sesija, kopā ar Nacionālo atbalsta dienestu darbiniekiem. Sesijas laikā pārstāvji no Vācijas un Itālijas dalījās ar savu pieredzi kā Nacionālie atbalsta dienesti sadarbojas ar ministrijas pārstāvjiem.
Sesijas otrajā blokā notika darbs grupās, kurās apvienojās dažādu valstu pārstāvji. Kopā ar Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Nīderlandes un Horvātijas delegācijām, savā darba grupā īpaši liels uzsvars bija uz eTwinning piedāvājuma izveidi valstu augstskolām, kas sagatavo jaunos skolotājus. Notika vērtīga pieredzes apmaiņa starp valstīm, kā arī izskanējušās idejas pēcāk prezentētas paneļdiskusijā visu ministriju pārstāvjiem.
Konferences pēdējās dienas rītā tika noslēgta demokrātijas lomu spēle un veikta kopīga refleksija par pašu lomu spēles procesu un izdarītajiem secinājumiem. Atlikusī dienas daļa tika veltīta paneļdiskusijām par to kā demokrātiju ienest visos skolas līmeņos ikdienā.