2025.gada 17.jūnijā Igatē domnīcā tikās gandrīz 40 pedagogi no 18 izglītības iestādēm, kuras ieguvušas “eTwinning Skolas” statusu. Pedagogi mācījās cits no cita, diskutēja par to, kā labāk veidot skolas eTwinning komandu, kā jēgpilni savienot Erasmus+ un eTwinning projektus, kāpēc, kur un kā stāstīt par paveikto, kā arī to, kā veidot skolas vidi un kopienu tā, lai visi iesaistītie droši izmantotu IKT risinājumus darbam un mācībām. Domnīcas otrajā dienā dalībnieki apmeklēja Limbažu Valsts ģimnāziju un tikās ar tās skolotājiem.
Lai palīdzētu topošajām “eTwinning Skolām”, aicinām iepazīties ar galvenajām atziņām no katras darbnīcas.
Darbnīca “Komandas veidošana”
Darbnīca “eTwinnig un Erasmus+ sinerģija”
Darbnīcas sākumā dalībnieki dalījās pārdomās par to, kāpēc ir svarīgi stāstīt par paveikto projektos un kādu ieguvumu tas sniedz skolēniem, skolotājiem un izglītības iestādei.
Tika analizēti dažādi informācijas kanāli un to piemērotība dažādiem mērķiem. Linda uzsvēra, ka būtiski ziņu veidošanas procesā iesaistīt skolēnus – viņu viedoklis sabiedrībai ir saistošs, turklāt skolēniem var uzticēt dažādus uzdevumus, kas ļauj attīstīt prasmes un vienlaikus atvieglo skolotāja darbu.
Sociālie tīkli ir piemēroti ātrai informācijas apmaiņai un ērtai ziņu izplatīšanai. Tie veicina lasītāju iesaisti – iespējams pievienot emocijzīmes, komentārus un dalīties ar saturu.
Ziņas var būt arī izglītojošas, piemēram, publicējot infografikas ar svarīgāko informāciju saprotamā un vizuāli pievilcīgā formā. Efektīvi ieraksti mudina uz konkrētu rīcību: nobalsot, apmeklēt tīmekļvietni, dalīties ar ierakstu u.c.
Izaicinājumi sociālajos tīklos:
Skolām, kurām ir sava tīmekļvietne, to noteikti ieteicams izmantot projektu publicitātei un lai dalītos ar paveikto. Tas veicina regulāru vecāku ieskatīšanos lapā un uzmanības pievēršnau arī citai svarīgai informācijai.
Ieguvumi:
Skolas projektus iespējams popularizēt arī caur pašvaldības vai izglītības pārvaldes oficiālajiem kanāliem. Informācija jānosūta komunikācijas vai sabiedrisko attiecību speciālistiem, kuru kontaktinformācija atrodama tīmekļvietnes sadaļā “Kontakti”.
Kāpēc to darīt:
Vēl viens būtisks sabiedrotais projektu rezultātu un pieredzes izplatīšanā ir vietējie mediji – laikraksti, reģionālā televīzija u.c.
Kāpēc vērsties pie medijiem:
Linda uzsvēra vairākas būtiskas lietas saistībā ar ziņas vizuālo izskatu:
Rakstiem medijiem ieteicams izvēlēties vienu fokusu. Svarīgākā informācija jāiekļauj raksta sākumā. Vērts uzdot sev jautājumu: Kāpēc tas būtu jāzina citiem?
Darbnīcas laikā dalībniekiem bija iespēja praktiski veidot ziņas Canva rīkā un saņemt Lindas atgriezenisko saiti. Tāpat tika izmēģināta rakstu sagatavošana, izmantojot mākslīgo intelektu (MI).
Galvenie ieteikumi:
Darbnīcas noslēgumā Linda dalījās pieredzē par komunikāciju ar vietējiem medijiem.
Ieteikumi:
Noslēgumā darbnīcā secināja, ka projektu publicitāte palīdz ne tikai celt skolas tēlu, bet arī stiprina kopienas iesaisti un skolēnu līdzdalību. Veidojot ziņas pārdomāti un regulāri, tās kļūst par vērtīgu ieguldījumu skolas attīstībā.