Izvēlne
Atgriezties uz ziņām uz ziņām

Noslēgušās trīs dienu mācības pirmsskolu pedagogiem – izplānoti jauni projekti

23/08/2023  |  Notikumi
Pirmsskolu pedagogi mazās grupās pie galdiem strādā pie datoriem.

Šī gada augustā notika eTwinning trīs dienu mācības “eTwinning projekti pirmsskolas vecuma bērniem” par mācību projektu plānošanu un metodēm pirmsskolā. Lai to veiksmīgi izdarītu, 24 pirmsskolu skolotāji ne tikai iepazinās ar labās prakses piemēriem un projektu vērtēšanas kritērijiem, bet arī paši izplānoja savus starpskolu sadarbības projektus saviem pirmsskolēniem.

Visi klātesošie pedagogi labprāt darbojās un laiks paskrēja nemanot. eTwinning vēstnieces un mācību vadītājas Dita Holla un Kristīna Bernāne atbalstīja un virzīja projektu komandas, plānojot projektus, un bija sagatavojušas lieliskas dinamisko paužu aktivitātes, lai dalībniekiem būtu vieglāk koncentrēties darbam.

Iepazīšanās

Spītējot lielajai augusta svelmei, dalībnieki jau pirmajā dienā aktīvi iepazinās viens ar otru dodoties uz pieciem īsiem randiņiem, kuru laikā arī apdomāja iespējamās projektu idejas. Dienas izskaņā bija veiksmīgi izveidojušās 8 pirmsskolu skolotāju komandas un katrai no tam bija radītas vairākas projektu idejas.

Sadarbība projektos

Otrā diena bija veltīta projektu plānošanai, veltot īpašu uzmanību pirmsskolu sadarbībai projektos. Lai ar plānošanu veiktos labāk, skolotāji apskatīja labās prakses piemērus, iedziļinājās kritērijos un izvērtēja projektu piemēru pēc kritērijiem. Skolotāji arī apskatīja līdzīgos piemēros kā izskatās projekts, kurā ir vairāk paralēla darbošanās izglītības iestādēs un projekts, kurā ir bērnu starpskolu sadarbība.

Iepazīsties arī tu ar šiem 4 piemēriem un mēģini saskatīt, kas sadarbības projektus atšķir no tiem, kuros iestādes strādā pie vieniem un tiem pašiem uzdevumiem.

SadarbībaVairāk paralēla darbošanās
Projekta ietvaros bērni izdomā dažādus radošus uzdevumus, ko varētu veikt izmantojot pet pudeles, tetrapakas un makulatūru. Tad nobalso par labākajiem 3 uzdevumiem un tos nosūta partnerskolām. No citām skolām saņemtos uzdevumus bērni veic individuāli un grupās un pēc tam kopā ar skolotāju tos pārrunā un skolotāja pieraksta viedokļus par uzdevumiem. Apkopotās un iztulkotās atbildes aizsūta partneriem. Visi satiekas kopīgā tiešsaistes teikšanās reizē un bērni demonstrē savus darbus partneriem. Visi uzdevumi tiek apkopoti vienā kopīgā e-grāmatā kopā ar bērnu atsauksmēm. Bērnu izveidoto darbu fotogrāfijas kalpo kā ilustrācijas kopīgajā uzdevumu grāmatā.Projekta ietvaros bērni veido dažādus radošus darbus no savāktajām pet pudelēm, tetrapakām un makulatūras. Bērni kopā ar skolotāju apskata citu skolu bērnu paveikto. Visi darbi tiek apkopoti vienā kopīgā izstādē. Bērni katrs savā iestādē izvēlas trīs radošos darbus un par tiem raksta kopīgu stāstu. Visu partneru stāsti tiek apkopoti vienā e-grāmatā. Bērnu izveidoto darbu fotogrāfijas kalpo kā ilustrācijas stāstiem.
Projekta ietvaros bērni iepazīst dažādas pasakas un zīmē savas ilustrācijas. Pēc tam visas iestādes kopīgi izvēlas vienu pasaku, kuru iestudēs. Skolotāji iztulko pasakas un sadala tik daļās cik iesaistīto pirmsskolu. Iestudētās pasaku daļas skolotāji nofilmē un nosūta partneriem. Skolotāji savieno visas pasaku daļas vienā video. Bērni noskatās kopīgo pasaku un kopā ar skolotāju to pārrunā. Pēc tam bērni kopā ar skolotāju izvērtē projektu.Projekta ietvaros bērni iepazīst dažādas pasakas un zīmē savas ilustrācijas. Pēc tam katra iestāde izvēlas vienu pasaku, kuru iestudēs. Iestudēto pasaku skolotāja nofilmē un nosūta partneriem. Bērni noskatās partneru atsūtīto pasaku svešvalodā un pēc tam kopā ar skolotāju mēģina atšifrēt par ko bija pasaka. Pēc tam bērni kopā ar skolotāju izvērtē projektu.

Kopīgi tika radītas 8 projektu idejas par pasakām, labbūtību un emocijām, lasītprasmi, pētījumiem, muzicēšanu un āra rotaļām.

Skolotāju atsauksmes:

Ir iesniegts projekts. Guvu izpratni par to, kā tas notiek. Ir atrasti sadarbības partneri manam pirmajam projektam.

Patīkami, ka nodarbību laikā lielākoties varēja strādāt savā tempā, ja nepieciešama palīdzība, tā bija pieejama. Uzskatu, ka pašam pamēģināt uzrakstīt projektu bija labākais treniņš, lai to darītu patstāvīgi arī pēc šī kursa un attīstītu savas idejas.

Novērtēju, ka man bija iespēja uzdot manis interesējošos jautājumus individuāli, saņemt atbildes un padomus, iespēja strādāt savā tempā un paņemt no profesionāļiem tieši to, kas vajadzīgs tieši man. Priecājos arī par iespēju iepazīt kolēģus no citām Latvijas pilsētām, pavadīt kopā laiku ne tikai mācību telpā. Baudīju šīs dienas!

Pirmsskolu pedagogi mazās grupās pie galdiem strādā pie datoriem.

Šī tīmekļa vietne izmanto sīkdatnes.

Lai nodrošinātu tīmekļa vietnes darbību un pamatfunkcijas, tajā tiek izmantotas gan pirmās, gan trešās puses obligāti nepieciešamās sīkdatnes.
Nolūkā uzlabot tīmekļa vietnes funkcionalitāti un saturu, ar Jūsu piekrišanu papildus šajā tīmekļa vietnē var tikt izmantotas gan pirmās puses statistikas sīkdatnes, analizējot apmeklējumu statistiku, gan trešās puses sociālo mediju sīkdatnes, darot pieejamus šajā tīmekļa vietnē izvietotos video materiālus.

Skatīt papildu informāciju par personas datu apstrādi un sīkdatnēm.

Sīkdatņu iestatījumi