Ciblas vidusskolā mācību process vairs nenoris tikai klases telpās un grāmatās. Tas ir kļuvis par aktīvu pieredzi, kas sniedz jauniešiem ne tikai zināšanas, bet arī starptautisku perspektīvu un draudzību. Ciblas vidusskolā 2023. gadā no marta līdz jūnijam īstenoja eTwinning projektu ar nosaukumu “Vēsturiskas vietas pagātnē un tagadnē”. Šis bija gan skolotājas Sarmītes Streļčas, gan jauniešu pirmais starptautiskais projekts. Tā laikā jauniešiem bija iespēja attīstī savas angļu valodas prasmes, darboties ar dažādiem digitālajiem rīkiem, veidot dizainu dažādām prezentācijām un logo, kā arī iepazīt vēsturiskus objektus savā apkārtnē.
Projektā sadarbojās skolēni no Ciblas vidusskolas (Latvija, padagogs Sarmīte Streļča), Radvilišķu mākslas skolas (Lietuva, pedagogs Gražina Likpetriene), Šeduvas ģimnāzijas (Lietuva, pedagogs Inga Dryžaite), Ļaudonas pamatskolas (Latvija, Ligita Elksnīte) un Kutaisi valsts skolas Nr.17 (Gruzija, pedagogs Salome Chinchinadze). Tika iesaistīti 12 līdz 14 gadus veci skolēni, Ciblas vidusskolā – 7.un 8.klases skolēni. Projekts ilga četrus mēnešus.
Projekta mērķis bija uzlabot skolēnu angļu valodas prasmes, pētot dažādus tekstus par nozīmīgiem vēsturiskiem objektiem un sazinoties ar projekta dalībniekiem no Lietuvas, Gruzijas un Latvijas.
Šis projekts bija veids, kā iedvesmot skolēnus mācīties ar prieku un gūt jaunas zināšanas par vēsturi un kultūrām. Galvenais projekta uzdevums skolēniem bija izvēlēties dažādus nozīmīgus vēsturiskus objektus savā apkārtnē un piedāvāt saviem partneriem meklēt par tiem informāciju, tai skaitā noskaidrot, kas tur ir bijis pagātnē, kādi notikumi saistās ar objektu, kas tur notiek mūsdienās. Tika izveidota laika skala, lai veidotu padziļinātu izpratni par notikumu secību cauri gadsimtiem, šos uzdevumus skolēni veica strādājot starpskolu grupās.
Projekta gaitā skolēni arī veidoja projekta logo un balsoja par, viņuprāt, atbilstošāko. Skolēni atkārtoja netiķetes noteikumus darbam internetā un izveidoja plakātu “Netiķete”, tas tika veidots tiešsaistes rīkā Canva, kurā katra skola ierakstīja savas idejas.
Skolēni iemācījās lietot IT tiešsaistes rīku Jamboard, kurā galvenokārt notika sadarbība. Projekta gaitā katras valsts skolēni izvēlējās savai apkārtnei nozīmīgus vēsturiskus objektus, pievienoja tos Google rīkā Jamboard, savukārt izveidotās Jamboard tāfeles tika pievienotas Padlet sienai. Te skolēni izveidoja uzdevumus saviem sadarbības partneriem no citām valstīm, pētīja objektus un dalījās ar informāciju, kuru bija noskaidrojuši par šiem objektiem, tika rakstīti komentāri par uzzināto. Pēc objektu izpētes un apspriešanas tika veidoti skolēnu mākslas darbi, kuros tika interpretēta iegūtā informācija. Skolēni gan zīmēja, gan gleznoja, gan veidoja grafikas tiešsaistes rīkā Canva, un tos pievienoja Jamboard. Noslēgumā novērtēja paveikto ar grafiskām zīmēm vai komentāriem. Visi izpētītie objekti tika sakārtoti laika skalā un izveidots plakāts rīkā Canva.
Šis projekts pierāda, ka mācības var būt aizraujošas un iedvesmojošas, piedāvājot skolēniem iespēju iegūt jaunas zināšanas, izmantot radošas prasmes un veidot starptautiskas draudzības. Tas ir piemērs tam, kā izglītība var iziet ārpus klasēm un būt patiesi iedvesmojoša pieredze un skolēni paši ar lielāko prieku vēlas turpināt darbu eTwinning projektos.