Vai pirmsskolā var mācīt ilgtspējību un demokrātiju? Jā! Bērni jau agrīnā vecumā ir gatavi mācīties apgūt atbildību par sevi, līdzcilvēkiem un apkārtni. Šis vebinārs piedāvā iespēju iepazīt jaunas metodes, iedvesmoties no globālās pieredzes un praktiski apgūt veidus, kā stiprināt pilsonisko līdzdalību bērnudārzā.
Elīna Bērziņa, UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Izglītības sektora vadītāja, lekcijā apskatīs UNESCO iniciatīvu “Izglītība ilgtspējīgai attīstībai” un tās noteiktās prioritātes ilgtspējīgas attīstības veicināšanā. Viņa pievērsīs uzmanību tam, cik svarīgi ir sākt runāt par ilgtspējību jau agrīnā vecumā, īpaši pirmsskolā. Lekcija aptvers ieskatu daudzveidīgos elementos, kas ietilpst ilgtspējīgā attīstībā, un kā tie sniedzas tālāk par klimata un dabas jautājumiem. Elīna dalīsies ar iedvesmojošiem labās prakses piemēriem no dažādām pasaules vietām, kas veicina ilgtspējīgas attīstības ideju realizēšanu ikdienā.
Elīna Bērziņa ir UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas Izglītības sektora vadītāja. Aktīvi darbojusies muzeju vidē, gan veidojot dažādus inovatīvus projektus, gan arī pasniedzot lekcijas un seminārus.
Demokrātijas prasmes sākas jau pirmsskolā, kad bērni apgūst pirmos sadarbības, atbildības un līdzdalības soļus. Kā veicināt šo prasmju attīstību bērnudārza ikdienā? Vebinārā dalībnieki kopā ar Lieni Dreimani, pieredzējušu pedagoģi sociāli pilsoniskajā izglītībā, aplūkos praktiskus veidus, kā pirmsskolas bērniem palīdzēt apgūt līdzdalības pamatus, sekmējot viņu iniciatīvu, sadarbības prasmes un atbildības sajūtu.
Vebināra laikā apskatīs konkrētus uzdevumus un metodes, kas veicina bērnu līdzdalību: mikrodemokrātijas aktivitātes bērnudārzā, atbildības un demokrātisko procesu mācīšanās, demokrātijas simulācijas pirmsskolā.
Liene Dreimane ir pieredzējusi pedagoģe, kas specializējusies līdzdalības un sadarbības prasmju attīstīšanā, īpaši sociālajā un pilsoniskajā izglītībā. Viņa vada dažādus nacionālos un starptautiskos projektus, kas veicina jauniešu atbildību un pašiniciatīvu.