No 14. līdz 16. augustam 20 pirmsskolas skolotāji satikās Valmierā, lai piedalītos aktivitātes eTwinning mācībās “eTwinning projektu organizēšana pirmsskolā”.
Trīs dienas paskrēja nemanot. Pirmā diena bija veltīta, lai iepazītu viens otru un izpētītu eTwinning projektus. Skolotāji darbojās gan individuāli, gan grupās un diskutēja par projektu metodes ieguvumiem un riskiem pirmsskolā. Pētot labo projektu piemērus, skolotājiem bija iespēja iejusties vērtētāja lomā un izvērtēt projektus, izmantojot eTwinning projektu vērtēšanas kritērijus. Dienas noslēgumā bija izveidojušās sešas projektu komandas un radītas daudz projekta ideju.
Otrajā dienā skolotāji izvēlējās vienu projekta ideju un to soli pa solim plānoja un reģistrēja eTwinning platformā. Katrai projektu komandai bija iespēja savu ideju attīstīt sev atbilstošā tempā, jo katrai komandai bija piesaistīts konsultants, kurš reaģēja uz dalībnieku luksofora signāliem (zaļš – esam gatavi virzīties tālāk, dzeltens – netraucējiet mēs strādājam un sarkans – palīgā esam “iesprūduši”) un sniedza atbalstu tieši tad, kad tas bija nepieciešams. Plānojot projektu, kursu dalībnieki arī vienojās par netiķeti sava projekta ietvaros.
Trešajā dienā dalībnieki ļoti radoši prezentēja savas projektu idejas. Vairāki projekti bija saistīti ar atkritumu šķirošanu un apkārtējās vides sakopšanu, to skaitā projekts “Modes skate”, kura rezultātā bērni ar vecākiem kopīgi izveidos tērpus no sadzīves atkritumiem. Kāda cita projekta ietvaros divu pirmsskolas iestāžu bērni meklēs dabā alfabēta burtus un veidos savu alfabētu no pašu uzņemtajām fotogrāfijām. Bija arī projekti, kuru ietvaros pirmsskolas bērni paši veidos spēles un ar tām dalīsies savā starpā.
Mācību laikā skolotāji iepazina un izmantoja Google dokumentu iespējas virtuālai sadarbībai un iepazina eTwinning Live un TwinSpace iespējas. Turklāt visu trīs dienu laikā dalībnieki iepazina arī dažādas metodes aktivitāšu pauzēm, grupu darba organizēšanai un refleksijai. Visas seminārā piedāvātās metodes dalībnieki izmēģināja praktiski un reflektēja par iespējām veidot pārnesi uz mācību procesu. Mācību rezultātā tika reģistrēti 6 jauni projekti.