Pēdējo divu desmit gadu laikā eTwinning ir palīdzējis skolotāju paaudzei veidot noturīgus pārrobežu kontaktus un sadarboties projektos.
eTwinning ir Eiropas Savienības (ES) pamatiniciatīva tiešsaistes skolu sadarbībai. Tā nodrošina drošu tiešsaistes platformu skolotājiem un skolām, lai strādātu kopā un attīstītu nacionālus un starptautiskus projektus.
Tuvojoties šīs veiksmīgās ES iniciatīvas 20. gadadienai 2025. gadā, ir laiks atskatīties uz nozīmīgajiem notikumiem, kas veidojuši šo iniciatīvu.
Kad eTwinning darbību uzsāka 2005. gada janvārī, tā mērķis bija skaidrs: savienot skolotājus visā Eiropā, izmantojot jēgpilnu sadarbību. Iniciatīva guva ātru atbalstu – pirmajā gadā 10 000 skolotāju no 7 000 skolām 27 valstīs piedalījās gandrīz 2 000 projektos.
Atzinība vienmēr bijusi svarīga eTwinning pieredzes daļa. Pirmās eTwinning balvas tika pasniegtas 2006. gada ikgadējā konferencē Lincā, Austrijā, godinot izcilākos projektus. Ieviesa Nacionālo kvalitātes sertifikātu, un kopš 2007. gada Eiropas kvalitātes sertifikāts ir kļuvis par izcilības simbolu Eiropas mēroga eTwinning projektos.
Gadu gaitā eTwinning dalībnieku kopiena ir strauji paplašinājusies. Līdz 2009. gadam tai pievienojās Turcija, Horvātija un Rumānija, un līdz 2010. gadam platformā bija reģistrējušies jau 100 000 skolotāju. Tā paša gada laikā ieviesa tiešsaistes kursus, kas skolotājiem piedāvāja jaunas iespējas prasmju pilnveidošanai kopā ar kolēģiem no visas Eiropas.
Neilgi pēc tam, 2012. gadā, eTwinning paplašinājās vēl vairāk, uzņemot tādas valstis kā Armēnija, Moldovas Republika, Tunisija, Ukraina, Azerbaidžāna un Gruzija. Šis paplašinājums pievienoja jaunu multikulturālu dimensiju eTwinning kopienai. Tikai tajā gadā vien pievienojās 35 000 skolotāju, piedaloties gandrīz 5000 projektos. Tikmēr iniciatīva “eTwinning nākotnes skolotājiem” sāka palīdzēt jau nākamajai pedagogu paaudzei.
2015. gada 10. gadadienā visā Eiropā notika svinīgi pasākumi, tostarp jaunajās dalībvalstīs Lihtenšteinā, Serbijā un Albānijā.
No 2018. gada eTwinning pievienojās Libāna un Jordānija, veidojot jaunas partnerības starp skolotājiem Tuvajos Austrumos un Eiropā. Pirmo reizi vienā gadā tika reģistrēti vairāk nekā 100 000 jaunu reģistrāciju. Šajā gadā ieviesa arī “eTwinning Skolas” statuss, kas apbalvo skolas, kuras nostiprina eTwinning vērtības savās izglītības iestādēs, piemēram, sadarbību Eiropā, iekļaušanu un inovāciju, dalītu līderību un skolēnu līdzdalību.
Pat Covid-19 krīzes laikā eTwinning palīdzēja skolām uzturēt sakarus un turpināt sadarbības projektus. No 2022. gada eTwinning integrēja Eiropas skolu izglītības platformā, pievienojoties divām galvenajām skolu izglītības platformām. Melnkalne tajā pašā gadā kļuva par eTwinning daļu, un 2024. gadā tai sekoja Palestīna [1] un Kosova [2].
Šo 20 gadu laikā eTwinning ir pulcējis 1,2 miljonus skolotāju no 295 000 skolām 46 valstīs, radot vairāk nekā 160 000 projektu un sasniedzot vairāk nekā 3 miljonus skolēnu. Taču eTwinning ietekme neaprobežojas tikai ar skaitļiem – eTwinning ir par draudzībām, dalīšanos ar inovatīvām metodēm un plaukstošu Eiropas skolotāju kopienu, kas turpina attīstīties.
Kopš 2014. gada eTwinning atbalsta programma Erasmus+, nodrošinot, ka tiks turpināta sinerģija ar citām Eiropas Savienības iniciatīvām, kas piedāvā iespējas skolām un pedagogiem.
Turpināsim augt, satikties un iedvesmot nākamo skolotāju paaudzi. Pievienojieties svinībām, skatoties īpašo video un aplādes, kā arī daloties savās atmiņās sociālajos tīklos ar tēmturi #eTwinning20.
[1] Šo nosaukumu neinterpretē kā Palestīnas valsts atzīšanu, un tas neskar dalībvalstu individuālo nostāju šajā jautājumā.
[2] Šis nosaukums neskar nostājas par statusu un atbilst ANO DP Rezolūcijai 1244/1999 un Starptautiskās Tiesas atzinumam par Kosovas neatkarības deklarāciju.
Informācijas avots: ESEP