Iedvesmojoša ceļojuma stāsts sākās Jūrmalas pirmsskolas izglītības iestādē “Zvaniņš”, kur mazi izglītības ceļotāji vecumā no 5 līdz 7 gadiem kļuva par dalībniekiem un ceļabiedriem šajā aizraujošajā starptautiskajā eTwinning projektā, kas nosaukts “Technoland”. Šis projekts ir lielisks apliecinājums tam, cik svarīga ir mācīšanās un ka aktīva dalība starptautiskos projektos var būt vērtīga jau pirmsskolas vecumā.
Projekta “Technoland” idejas aizsākums meklējams 2022. gadā Baltijas eTwinning vēstnieku seminārā Liepājā. Seminārā eTwinning vēstniece un Jūrmalas pirmsskolas izglītības iestādes “Zvaniņš” metodiķe Ilze Veidmane vienojās ar Igaunijas kolēģi par kopīga projekta īstenošanu. Arī “Zvaniņa” skolotājas Anželiku Surgelu, Aiju Čimali, Sandru Šternbergu, Inesi Lenerti šī ideja par Tehnoloģiju Zemi ieinteresēja un viņas kopā ar saviem maziem ceļotājiem uzsāka šo piedzīvojumu. Projekta partneri no Tallinas bērnudārza “Sybrakese” Igaunijā un Baku bērnudārza “Cahan” Azerbaidžānā bagātināja šo ceļojumu ar savu kultūru un draudzību. Projekts ilga četrus mēnešus – no 2023. gada februāra līdz 2023. gada jūnijam.
Projekta “Technoland” galvenais mērķis bija piedāvāt bērniem iespēju apgūt un nostiprināt programmēšanas prasmes, attīstīt sadarbības spēju un iepazīties ar interneta drošību. Projekts piedāvāja iespēju piedalīties digitālo spēļu izveidē un aprobācijā, veicinot bērnu radošumu un analītiskās prasmes. Vienlaikus projekta uzdevumi palīdzēja bērniem uzlabot lasīšanas un rakstīšanas iemaņas, izmantojot dažādus paņēmienus. Bērni kopā ar saviem skolotājiem veica uzdevumus un izspēlēja spēles, kas palīdzēja attīstīt un nostiprināt prasmes. Bērni iemācījās noteikt virzienu (pa labi, pa kreisi un uz priekšu), kā arī projekts veicināja interesi par burtu apgūšanu.
Projekta ceļojums sākās ar interneta drošības jautājumiem, nodrošinot, ka bērni ir apzinīgi interneta lietotāji, kopīgi veidojot netiķeti un iepazīstoties ar drossinternets.lv piedāvātajiem materiāliem. Pēc tam tika nostiprinātas zināšanas ģeogrāfijā, iepazīstot partneru valstis, pilsētu nosaukumus un atrašanās vietas. Tas ne tikai paplašināja bērnu pasaules redzējumu, bet arī palīdzēja veidot izpratni par to, ka arī citās valstīs ir tādi paši bērni un arī viņi sapņo, mācās lasīt un rakstīt.
Projekta laikā veidoja logo plakātu, kas arī bija kā reklāma par darbu projektā, informējot vietējo sabiedrību. Bērni piedalījās digitālo spēļu izveidē, pēc tam katrs tās izspēlēja. Latvijai bija divas puzles, pamatojoties uz projekta plakātiem, Igaunijas bērniem – atmiņu spēle, bet Azerbaidžānai par interneta drošību. Latvijas un Azerbaidžānas partneri kopīgi sagatavoja programmēšanas vingrinājumus. Piemēram, Azerbaidžānas bērni sagatavoja karti pēc kuras grupas “Mārītes” bērni deva komandu savam talismanu robotiņam “Mārīte”, kas izsoļoja ceļu līdz vēja ģeneratoram.
Projekta noslēgumā tika izveidots kopīgs zīmējums un stāsts par “Technolandiju” – vietu, kurā bērniem un skolotājiem no trim dažādām valstīm bija iespēja apvienoties un piedzīvot aizraujošus mācību piedzīvojumus.
Rezultātā bērni izvērtēja projektu kā neaizmirstamu ceļojumu. Visvairāk bērniem atmiņā palikusi kopīgi dziedātā dziesma “Hello, hello”, partneru sagatavotie uzdevumi un kopīgā tikšanās Zoom platformā.
Skolotāji bija priecīgi veidot jaunus kontaktus un sadarbības iespējas, kā arī kopīgi apguva jaunus digitālos rīkus un metodes, kas attīstīja bērnu izpratni par tehnoloģijām.
Projekts “Technoland” ir lielisks piemērs tam, cik daudz iespēju piedāvā starptautiskā sadarbība un mācīšanās. Mazi bērni var iegūt vērtīgas zināšanas un iemaņas, kas palīdzēs viņiem nākotnē. Šis projekts ir ne tikai par tehnoloģijām, bet arī par draudzību, sadarbību un nebeidzamu izglītības piedzīvojumu. Tas ir ceļojums uz Tehnoloģiju Zemi, kurā ikviens var būt daļa no aizraujošā piedzīvojuma.